regio-vlak

Přes Atlantik v masážních sedadlech. Aer Lingus představil svůj Airbus A321XLR

Byznys třída v Airbusu A321XLR letecké společnosti Aer Lingus. Zdroj: Aer LingusByznys třída v Airbusu A321XLR letecké společnosti Aer Lingus. Zdroj: Aer Lingus

Aerolince umožní létat hlouběji do Severní Ameriky a propojit nové destinace.

Letecká společnost Aer Lingus ukázala interiér svého Airbusu A321XLR. Jde o nejnovější typ letounu od Airbusu, irský dopravce je jeho druhým provozovatelem. První dvě letadla převzal před Vánocemi.

Celkem převezme Aer Lingus šest Airbusů A321XLR. Dodávány jsou v konfiguraci dvou cestovních tříd s celkovou kapacitou 184 cestujících. Do byznys třídy se jich vejde 16, do ekonomické třídy 168.

„XLR je nejširším jednouličkovým letadlem ve své třídě, to znamená širší sedačky a více místa pro naše cestující. Máme 16 plně polohovatelných masážních sedadel s více soukromím pro extra pohodlí v byznys třídě. V ekonomické třídě máme 168 prostorných sedadel Recaro s polohovatelnou opěrkou hlavy,“ uvedl dopravce.

Každé místo má USB nabíječky a sdílenou zásuvku pro větší zařízení, jako jsou laptopy

Přihrádky pro palubní zavazadla nabízí o 60 % více úložného prostoru. Zábavní systém využívá 4K obrazovky s ultra vysokým rozlišením jak v byznys třídě, tak v ekonomické třídě.

„Schopnosti Airbusu XLR s dlouhým doletem nám umožňují létat hlouběji do Severní Ameriky a nabízejí dříve neobsluhovaným trhům větší konektivitu s Evropou prostřednictvím uzlu v Dublinu,“ řekla již dříve šéfka Aer Lingus Lynne Embleton.

Oba nové Airbusy XLR podle ní obslouží v létě 2025 nově oznámené linky do Nashvillu a Indianapolis. Pro rok 2025 chce dopravce rozšířit flotilu Airbusů XLR ze dvou na šest letadel.

Delší dolet a efektivnější provoz

Airbus A321XLR nabízí oproti letounům řady Neo například delší dolet nebo nižší spotřebu paliva. Aerolinky si od něj slibují efektivnější provoz a novou kapitolu letecké konektivity. Má jim umožnit létat třeba na některých dosud nedosažitelných transatlantických trasách.

Výrobce chce s letadlem proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud širokotrupý stroj nevyplatí nasadit.

A321XLR je úzkotrupý letoun s nejdelším doletem. Podle konfigurace zvládne přepravit až 220 cestujících. Airbus má na něj v současnosti asi 500 pevných objednávek včetně 69 od největšího zákazníka IndiGo.

Tagy A321XLR Aer Lingus Airbus Airbus A321XLR IAG
5 komentářů