Praha hledá projektanta přestavby Průmyslového polookruhu. Má pomoci při čekání na okruh

Železniční most přes Kbelskou ulici v Praze. Foto: Google Street ViewŽelezniční most přes Kbelskou ulici v Praze. Foto: Google Street View

Modernizace by měla pomoci bezpečnosti i plynulosti MHD. Polookruh je nyní klíčový pro tranzit.

Technická správa komunikací (TSK) vypsala veřejnou zakázku na projektové práce komplexní rekonstrukce a modernizace podstatné části pražského Průmyslového polookruhu.

Ten tvoří čtyřproudá silnice vedoucí z Hostivaře přes křižovatky se Štěrboholskou i Vysočanskou radiálou na východě Prahy až po severní Cínoveckou výpadovku na D8.

Rekonstruovat se má 6,5 kilometru dlouhý úsek od Štěrbohol po Letňany tvořený ulicemi Průmyslová a Kbelská.

Prověřovaný úsek Průmyslového polookruhu.

Průmyslový polookruh.

Součástí zakázky však není most přes Rokytku v Kyjském údolí ani budoucí 670 metrů dlouhý Hloubětínský tunel pod křižovatkami s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí. Ty totiž TSK řeší v samostatných projektech, dokumentace ke stavbě tunelu už se připravuje od roku 2023. Odhadované náklady na samotný tunel jsou 5,7 miliardy korun.

Podepsáno: Praha má smlouvu na projektanty Hloubětínského tunelu

Podle TSK je současný stav polookruhu už nevyhovující a má se zmodernizovat. Nová podoba má vést ke zvýšení plynulosti MHD, ale i zlepšení pohybu chodců v okolí.

Rekonstrukce polookruhu zahrnuje modernizace většiny křižovatek a mostů a vytvoření nových protihlukových a bezpečnostních opatření. Důraz má být podle TSK kladen na výsadbu zeleně a prvky modrozelené infrastruktury, tedy hlavně zadržování dešťové vody.

Odhadovaná ceny projektu projektových prací je 77,5 milionu, samotná rekonstrukce má vyjít na 1,65 miliardy korun bez DPH. Harmonogram počítá se třemi roky projektových příprav, samotná přestavba má pak trvat čtyři roky.

Kapacita není problém

Městské části podle TSK kladou velký důraz na funkčnost a efektivitu protihlukových opatření, projektanti tak musí dbát na připomínky místních.

Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy, od toho však ustoupilo. Dopravní komplikace podle představitelů města nezpůsobuje nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek.

Tu má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů. Paralelně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové ulici cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, kudy povedou, bude vysázena zeleň a stromy.

Už aby to bylo. Na severu Prahy má dálniční okruh nepřátel jen málo, chtějí delší tunely

Polookruh do značné míry využívá tranzitní kamionová doprava mezi D8 a D1. Zejména část v Kbelské ulici není nyní nahraditelná žádnou jinou trasou a míří po ní veškerá nákladní doprava od a k D8. V busoudnu by tuto funkci měla nahradit severní část Pražského okruhu.

Kbelská ulice dnes a po zahloubení. Foto: FB Adama ScheinherraKbelská ulice dnes a po zahloubení. Foto: FB Adama ScheinherraKbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město PrahaKbelská ulice. Pramen: Město PrahaKbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město PrahaKbelská ulice. Pramen: Město Praha
Tagy Kbelská Průmyslová Průmyslový polookruh Štěrboholská radiála Technická správa komunikací hl. m. Prahy
35 komentářů