Největší dálniční odpočívku má modernizovat Strabag a SUPTel
Stavba je plánovaná na dvě sezóny.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) finišuje s přípravou modernizace největší dálniční odpočívky v Česku. Vítězem soutěže na proměnu odpočívky Rozvadov na D5 se stalo sdružení firem Strabag SIS a SUPTel. Ze tří nabídek v soutěži s odhadovanou cenou 846 milionů korun bylo sdružení nejlevnější.
Sdružení nabídlo cenu 647,9 milionu korun a dobu výstavby 330 dní. Pokud se nikdo proti výběru neodvolá, na počátku příštího roku může dojít k podpisu smlouvy a zahájení prací. O výběru zhotovitele informoval na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Modernizace se týká obou stran ploch kolem dálnice D5, část pozemků se uvolnila demolicí budov pro celníky. Po dokončení obou odpočívek vlevo i vpravo bude k dispozici v součtu 509 míst pro kamiony, půjde tak o největší dálniční odpočívku v zemi. Aktuálně je pro kamiony k dispozici necelých 300 parkovacích míst. Detailně ŘSD stavbu popisuje v informačním letáku.
„Význam odpočívky je dán také její polohou, kdy jde o odpočívku umístěnou přímo na hranici s Německem. Proto kromě zajištění standardních služeb pro uživatelé dálnice, musí být v rámci odpočívky zajištěny i služby spojené s nákupem mýta a dálničních známek. Stejně tak i zázemí pro bezpečnostní složky, které zajišťují kontrolu hranic. I z těchto důvodu je odpočívka Rozvadov největší odpočívkou v celé České republice,“ stojí v dokumentech ŘSD.
Odpočívka se rozroste v místech zdemolovaných celních budov. Ve směru do Německa zmizely čtyři objekty, na protější straně pět. Podle ŘSD je nynější kapacita odpočívky zcela vyčerpána, hlavně okolo svátků a před víkendem. Chybějí záchody, které jsou dnes jen na čerpací stanici. Doplní je nové samostatné toalety se sprchami.
V části areálu budou stanoviště bezpečnostních složek. Budova odbavení na vjezdu do ČR bude po opravě sloužit jako infocentrum a pro služby motoristům. Na každé straně vznikne dětské hřiště a odpočinková zóna pro řidiče. Odpočívka bude vybavena systémem sledování obsazenosti, telematikou pro rozřazování kamionů a kamerami.
Během stavby by měl být zachován provoz vždy alespoň na jedné straně. Do konce roku 2025 bude probíhat modernizace pravé strany ve směru z ČR, další rok se dokončí levá strana.
Jedním z cílů je podle ŘSD také zcivilizovat vjezd do republiky.