Solaris míří za oceán, získal první zakázku v USA
Autobusy majít být založeny na elektrické platformě navržené speciálně pro severoamerický trh.
Španělsko-polský výrobce autobusů Solaris Bus & Coach podepsal svůj první kontrakt na americkém trhu. Dopravci King County Metro dodá dva 12metrové a dva 18metrové elektrobusy. Součástí smlouvy je opce na dalších dvanáct vozidel. Dodávky mají proběhnout ve druhé polovině roku 2026.
V jakém městě budou elektrobusy nasazeny, výrobce neupřesnil. King County Metro provozuje městskou a příměstskou dopravu ve 35 městech státu Washington.
Autobusy majít být založeny na elektrické platformě navržené speciálně pro severoamerický trh, v souladu se všemi americkými předpisy.
„Tato dohoda je důležitým úspěchem a milníkem v historii společnosti Solaris. Toto je dalším krokem k realizaci našich strategických cílů a naší vize učinit ze Solarisu dodavatele pro autobusy s nulovými emisemi v Severní Americe,“ uvedl šéf Solarisu Javier Iriarte.
Zcela odlišná platforma
Jak informoval web Československý dopravák, entrée na amerických trh poskytuje Solarisu jeho ambiciózní vlastník, španělský CAF. Ten je v USA přítomný od roku 1998 svým zastoupením a od roku 2020 zde má i výrobní závod ve městě Elmira ve státě New York, který CAF převzal od ADtrazu v roce 2000.
„Vstup na severoamerický trh autobusů (resp. elektrobusů, trolejbusů) je mimořádně odvážným počinem, neboť přání místních dopravců v současné době pokrývají domácí hráči s obrovskou produkcí. Nahrává jim mj. skutečnost, že evropský autobus je s ohledem na lokální legislativu (mj. standardy FMVSS, tj. Federal Motor Vehicle Safety Standards, a ADA, tj. Americans with Disabilities Act) na severu Ameriky neprodejný, takže dodat autobus do USA či Kanady znamená přijít se zcela odlišnou platformou. Přesně to CAF (potažmo Solaris) udělal, byť pochopitelně zmiňuje, že využívá dosavadních zkušeností. Fakticky ale půjde o konstrukčně naprosto odlišné vozidlo od těch, jež jsme zvyklí potkávat na našich silnicích,“ napsal Československý dopravák.