Tramvajová sláva v Bratislavě. Po nové trati v Petržalce projela první tramvaj

Tramvaj na nové trati v Petržalce. Zdroj: Facebook.com / Matúš Vallo má rád BratislavuTramvaj na nové trati v Petržalce. Zdroj: Facebook.com / Matúš Vallo má rád Bratislavu

Uvedení nové radiály v úseku Jungmannova - Janíkov dvor do provozu je plánované na jaro příštího roku.

Největší bratislavský dopravní projekt prošel důležitým milníkem a vstupuje do finální fáze. Po nové tramvajové trati na největším bratislavském sídlišti Petržalka projela více než tři roky po začátku výstavby první zkušební tramvaj.

Jak uvedla agentura TASR, následovat budou dokončovací práce na nástupištích a přilehlých objektech i povolovací procesy. Uvedení nové radiály v úseku Jungmannova – Janíkov dvor do provozu je plánované na jaro příštího roku. Úplné dokončení se očekává do konce letních prázdnin 2025.

„Při realizaci projektu jsme se museli vypořádat s více problémy. Od komplikovaných vztahů v původním konsorciu zhotovitele, přes covid a radikální zvýšení cen energií a materiálů v důsledku války na Ukrajině, až po nečekané překážky, jakou bylo například odhalení nelegální skládky nebezpečného odpadu, protitankové stěny nebo munice z II. světové války,“ napsal na Facebooku primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Z konečné do centra za 12 minut

Šéf Dopravného podniku Bratislava (DPB) Martin Rybanský dodal, že nová trať zajistí lidem cestu z konce Petržalky do města za pár minut.

Nová trať měří 3,9 kilometru, dalších 490 metrů se týká úpravy existující trati od Bosákovy po Jungmanovu. Na nové trati je sedm nových zastávek, čtyři nové mostní objekty či devět nových světelných křižovatek. Podél trati povede šest kilometrů oddělené cyklostezky.

Nová trať Petržalka situace.Zdroj: Bratislavský kraj

Nová trať Petržalka situace.
Zdroj: Bratislavský kraj

Cesta z Janíkova dvora do centra Bratislavy zabere 12 minut, ve špičce bude interval spojů v každém směru 2–3 minuty. Kapacita cestujících v každém směru má být 30 tisíc.

„Hlavní město a resort dopravy v listopadu informovaly, že stavba má mít plynulé financování, jelikož podepsali smlouvu o nenávratném finančním příspěvku. Jedná se o částku více než 66 milionů eur (1,7 miliardy korun) z eurofondů určenou na financování druhé fáze dopravního projektu,“ uvedla agentura TASR.

Bratislava klade velký důraz také na zeleň. Podél celé nové trati přibude množství stromů a jiné zeleně, včetně bezúdržbových vegetačních střech na zastávkových přístřešcích. Vegetační úpravy okolí tramvajové tratě a navazující infrastruktury vytvoří významný liniový prvek zeleně, který bude procházet územím Petržalky v severojižním směru v délce 3,9 km.

Tagy Bratislava Petržalka slovensko
28 komentářů