82 metrů, 162 tun. Z Prostějova do Brém zamířila velká tramvajová křižovatka

Tramvajová křižovatka pro Brémy. Foto: DT-Výhybkárna a strojírnaTramvajová křižovatka pro Brémy. Foto: DT-Výhybkárna a strojírna

Pro DT - Výhybkárnu a strojírnu jde o další velkou zakázku v Německu.

Společnost DT – Výhybkárna a strojírna dokončuje velkou zakázku pro německé Brémy. Tamějšímu dopravnímu podniku BSAG dodává zatím největší tramvajovou křižovatku v hodnotě téměř 2 miliony eur. K odeslání poslední části zakázky z prostějovského závodu došlo v těchto dnech.

Jde o složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek. K samotné instalaci na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse v Brémách, kde nahradí stávající triangl, dojde příští rok na jaře. Město tím rozšíří tramvajovou síť.

„Jde o další významnou objednávku z Německa. Naše výrobky dodáváme do řady německých měst, jako jsou Berlín, Kassel, Krefeld, Kolín nad Rýnem, Norimberk, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Chotěbuz, Chemnitz a další,“ říká generální ředitel prostějovské DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka.

Součástí projektu byly nejen běžné oblouky, ale také čtyři atypické třícestné výměnové části, osm standardních výměn (R50m), čtyři rozřazovací výměny a čtyřnásobné křížení uprostřed.

Jednotlivé části křižovatky se s přesností na milimetry sestaví a svaří přímo v jedné z montážních hal v Prostějově. Pak se jako nadměrný náklad přepraví na místo a spojí dohromady.

Celá křižovatka váží 162 tun. Brémy mají hustou tramvajovou síť a rozhodly se z ní udělat rychlou a moderní páteřní kolejovou dopravu pro město a jeho blízké okolí. „Významně se na tom podílíme i my. Od roku 2015 do současnosti jsme dodali dopravnímu podniku v Brémách (BSAG) žlábkové kolejové konstrukce už na 9 různých projektů. Právě ukončenou zakázku jsme získali na konci loňského roku a realizovali ve výrobě postupně od května do listopadu. Tomu předcházelo několikaměsíční zpracování v konstrukci a technologii,“ dodal Smolka. Už příští rok na tuto zakázku naváže výrobou dvoukolejného tramvajového trianglu v hodnotě téměř 700 tisíc eur.

K zákazníkům DT – Výhybkárny a strojírny patří nejen německá města, ale také tamní státní dráhy. Právě v těchto dnech firma obhájila certifikát DB na úrovni Q1. Nejvyšší možný stupeň certifikace znamená, že kvalita produktů z Prostějova odpovídá vysokým standardům pro německou železniční infrastrukturu. V rámci hodnocení DB sleduje i samotný výrobní proces, správnou kalibraci měřidel, dodržování zásad bezpečnosti práce nebo pravidelné údržby strojů a řadu dalších parametrů.

ramvajová křižovatka pro Brémy. Foto:  DT-Výhybkárna a strojírnaTramvajová křižovatka pro Brémy. Foto:  DT-Výhybkárna a strojírnaTramvajová křižovatka pro Brémy. Foto:  DT-Výhybkárna a strojírnaTramvajová křižovatka pro Brémy. Foto:  DT-Výhybkárna a strojírnaTramvajová křižovatka v Brémách. Foto:  DT-Výhybkárna a strojírna
Tagy Brémy DT - Výhybkárna a strojírna
38 komentářů