82 metrů, 162 tun. Z Prostějova do Brém zamířila velká tramvajová křižovatka
Tramvajová křižovatka pro Brémy. Foto: DT-Výhybkárna a strojírna
Pro DT - Výhybkárnu a strojírnu jde o další velkou zakázku v Německu.
Pro DT - Výhybkárnu a strojírnu jde o další velkou zakázku v Německu.
Mě na tom nepřijde nic světobornýho. V Praze máme podobné křižovatky na Strossmajeráku, Palmovku, Palačák a možná ještě nějaké další.
To co construuji se nazyva full cross a v Praze je pouze na Strossmajerove namesti.
To se pletete, asi jste v Praze dávno nebyl. V Praze se to jmenuje „křižovatka typu Těšnov, protože plná křižovatka byla poprvé na Těšnově (když ještě vedla trať i do ulice Na Florenci). Pak následovala Palmovka a další. Palačík je navíc komplikovanější tím ,že je v esíčku.
já to nejčastěji znám jako superkříž. Je na Strossu, Palmovce a Palačáku
Nikdo tu netvrdí, že je to světový unikát, ale zase denně se taková křižovatka taky nestaví. Pro mě to byla zajímavá zpráva.
Trochu mě překvapuje ten velmi archaický profil kolejnice.
Co je na žlábkové kolejnici archaického?
Že je placatá.
To je, aby tramvajovou trať nezneužívaly vlaky. 🙂
POZOR, následující komentář je silně sarkastický:
Nebylo by levnější a rychlejší pro Němce tu křižovatku vyasfaltovat?
Čistě ze zvědavosti, dokáže tu někdo odhadnout nebo má zkušenosti, jak dlouho taková věc vydrží? Myslím, než se ojezdí a je potřeba to celé udělat znovu. Jasně, že půjde o to, kolik čeho po tom jezdí, ale tak třeba nějak řádově.
Mám pocit, a možná čas jenom letí rychlej, než se zdá, že třeba Spálená – Lazarská v Praze je rozkopaná každých pár let.
Ona křižovatka někde na kraji malého města, kde jede jedna tramvaj za čtvrt hodiny a Lazarská, kde jede něco v každém směru co 1-2 minuty a pravděpodobně častěji (2, 3, 5, 6, 9, 14, 18, 22, 23, 24 ve dne a v noci 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 (jestli jsem na něco nezapomněl)) a z toho 9 a 22 mají špičkový interval 4 minuty a v sedle 5, ostatní 8, resp. 10 min., je sakra rozdíl – ano Brémy mají určitě větší provoz, než kraj malého města, navíc je to úplná křižovatka, tedy nejspíš do centra,… Číst vice »
Takove krizovatky se budou menit/opravovat po castech. Neni treba vymenit celou krizivatku naraz.
Myslím, že to není úplná odpověď. Ve článku je jasně řečeno, že výrobek vyjede z továrny s certifikátem, a proto i mě ten postup údržby včetně „certifikátu“ zajímá. Předem se omlouvám všem mínusářům, ale téměř denně v podobném prostředí vidím, že k výhybce přijede někdo s autogenem, někde něco přiřízne, navaří, ohřeje a zkrátí/prodlouží/naklepe, povolí šrouby, vloží do místa ulomený list od pily a znovu dotáhne, a certifikát po opravě, to jsem v životě neviděl. A proto i mě zajímá, jak se provádí údržba certifikované výhybky aby certifikát z fabriky zůstal zachován. Minimálně proto že bych chtěl vědět, jak se… Číst vice »
Pozitívna správa, že sa české firmy dokážu presadiť na zahraničnom trhu a nie je to len montovňa zahraničnej automobilky … Tak nech sa darí pri ďalších zákazkách aby opäť platilo „zlaté české ručičky“ …
to jsou ty Zemanovi ostrůvky pozitivní deviace, bohužel teprve po 35 letech
Zrovna třeba materiál pro tramvaje a trolejbusy se z ČR do světa exportuje dlouhodobě, tohle není žádná první vlaštovka po 35 letech…
Jsou i jiné, např. aerokosmický průmysl
Montovnou jsme už jen v myslích některých lidí, ale už dávno vyrábíme spoustu věcí, které přímo u nás vznikají a expedují se ven, ale někteří to si to stále nechtějí připustit.
Co jsou prosím ty čtyři rozřazovací výměny?
Na výkresu sem našel jen těch 8 obyčejných a 4 trojcestné.
Sjezdová / rozjezdová?
2 vteřiny práce s googlem: „Rozřazovací výměny se používají pro rozřazení tramvajových souprav do příslušné větve v určité potřebné vzdálenosti před vlastním kolejovým rozvětvením.“
Takže v Praze k vidění třeba u katastrálního úřadu nebo na Stírce.
Defakto je to taková speciální verze splítky.
https://pstroj.cz/vyrobky-a-sluzby/vymeny/vymeny-rozrazovaci/
Rozřazoací výměna je taková, která má jazyky daleko před křížením.
Jak se taková věc přepravuje?
Oblepí se to bublinkovou fólií a naloží na Avii. Nějaké další dotazy?
Kamiony. Poslední část minulý týden 8 kousků….
A jak to přepraví na místo?
Autem.
Nákladním
Koukám jako blázen, že se takováhle věc sestavuje ve fabrice a teprve pak transportuje na místo.
Inu – člověk se pořád učí…
V případě rekonstrukce stávající trati to umí výrazně zkrátit výluku
Pokud je to přepravitelné, tak je to vždy lepší. No a když to nejde, tak každý slušný výrobce dělá zkušební montáž před odesláním k zákazníkovi, aby se předešlo nějakým problémům při instalaci.
Přepravitelné ano, ale za jakou cenu (omezení okolí například)… Zkušební složení bych považoval téměř za samozřejmost.
Rozebere se to na díly a jede na standardním kamionu.
sestaví to doma, aby viděli, jestli to všechno pasuje, pak to rozeberou a odvezou na místo určení
Sestaví se ve fabrice aby byla 100% jistota, že je všechno OK, pak se rozebere, přepraví na místo a tam se složí definitivně. Nevím, jak byste chtěl dopravovat v kuse něco, co zabírá téměř hektar plochy :-).