V Hradci Králové otevírají dvě nové linky trolejbusů, přibyly nové tratě
Dvě nové trolejbusové linky zavádí Dopravní podnik města Hradce Králové. Částečně jde o úpravy jízdní řádů, které umožnilo prodloužení trolejbusových
Dvě nové trolejbusové linky zavádí Dopravní podnik města Hradce Králové. Částečně jde o úpravy jízdní řádů, které umožnilo prodloužení trolejbusových tratí, ke kterému došlo v krajském městě loni.
Nová trolejbusová linka 4 s provozem v pracovních dnech dopravně posílí lokalitu Pod Strání a nabídne veřejnosti spojení do centra města a k Terminálu hromadné dopravy. Provoz zajistí kloubové trolejbusy a přepravní kapacita bude v pracovních dnech 300 osob za hodinu. Pro provoz linky č. 4 bude použita uvolněná kapacita, která vznikne snížením počtu spojů u linek č. 1 a 2 a to v případě obou linek o 1 spoj za hodinu. Počet spojů, které slouží pro spojení THD – centrum města – Moravské Předměstí se tedy nezmění.
Od pondělí začne jezdit i nová linka 21, která povedle do zastávky U Parku. Provoz zajistí trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, který bude využit pro jízdu ulicemi Na Brně a U Parku, kde není trolejové vedení.
Od této soboty současně dopravní podnik mění trasu linky 15, ta má za cíl eliminovat zpoždění vznikající z důvodu časté dopravní zácpy na Gočárově třídě ve směru ke křižovatce U Koruny. U linky č. 15 bude změněna trasa pouze v jednom směru jízdy a to z Ulrichova náměstí, kde linka nepojede problematickým úsekem Gočárovy třídy, ale odbočí do ulice Střelecké a kolem OD TESCO přijede na Hlavní nádraží. Dále pokračuje beze změny. Jízdní řád linky č. 15 v ostatních částech trasy se nemění.
Novinkou jsou i změny vozidel na lince 27, kam postupně nasadí parciální trolejbusy s bateriovým pohonem namísto autobusů. Trolejbusy na pomocný bateriový pohon překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Spoje obsluhující Skladištní oblast budou i nadále zajištěny autobusem v celé trase.