Nový jízdní řád v PID: Expanze spěšných vlaků na Kolín i nové průjezdné vlaky v Praze

RegioPanter v Praze. Pramen: ROPIDRegioPanter v Praze. Pramen: ROPID

Ve špičkách všedních dnů bude možné každých 30 minut cestovat bez přestupu například mezi Vršovicemi a Rajskou zahradou.

Nový jízdní řád, který začne platit 15. prosince, přinese do železniční části Pražské integrované dopravy (PID) zásadní změny. Jejich přehled připravil dopravní organizátor ROPID.

Největší změnou projdou vlakové linky na tratích Praha – Český Brod – Kolín a Praha – Lysá nad Labem – Milovice / Nymburk. Na několik linek vyrazí nové bezbariérové elektrické vlaky RegioPanter. Cestování vlakem po Praze mají usnadnit nové průjezdné vlaky linky S9 skrz hlavní nádraží. Ve špičkách všedních dnů bude možné každých 30 minut cestovat bez přestupu například mezi Vršovicemi a Rajskou zahradou.

Na trase Praha – Kolín – Kutná Hora dochází k celkové změně konceptu dopravy. Zastávková linka S1 bude ve špičkách pracovních dnů zkrácena do trasy Praha – Poříčany a místo ní bude v úseku Poříčany – Kolín zastavovat posílená spěšná linka R41 Praha – Kutná Hora, která bude nově provozována v intervalu 30 minut ve špičkách pracovních dní (v úseku Kolín – Kutná Hora v intervalu 60 minut) a budou na ni nasazeny nové elektrické jednotky RegioPanter s kapacitou 230 míst k sezení. Mezi Kutnou Horou a Kolínem bude celotýdenně posílena linka S20 zajíždějící jako linka S28 až do Kutné Hory město s návazností na rychlíky R18 na Prahu.

Nové elektrické jednotky RegioPanter pojedou také na všech vlacích linky S4, v úseku Praha – Kralupy nad Vltavou budou ve špičkách spojovány do dvojic. Vybrané spoje budou nově o sezónních víkendech prodlouženy až do Nelahozevsi.

Linka S7 už nepojede v úseku Praha hl. n. – Český Brod a místo ní bude posílena linka S1 v úseku Praha Masarykovo nádraží – Český Brod. Provoz zkrácené linky S7 bude totiž i nadále výrazně ovlivněn výlukovou činností v úseku Karlštejn – Beroun a na výtoňském železničním mostě.

Nový dopravní koncept bude zaveden také na trati Praha – Milovice / Nymburk – Kolín. Vlaky linky S9 do/ze Strančic budou nově ve špičkách pracovních dní prodlouženy v pravidelném intervalu 30 minut o úsek Praha hl. n. – Milovice. Naopak už nepojedou vybrané ranní vlaky linky S9 z Kolína nebo Nymburka.

Vlaky linek S2 a S22 budou v Praze přesměrovány z Masarykova na Hlavní nádraží pro zajištění společného nástupu s prodlouženou linkou S9 ve směru Milovice. Ve špičkách pracovních dnů tak pojedou vlaky v úseku Praha – Lysá nad Labem v souhrnném intervalu 15 minut. Mezi Prahou, Nymburkem a Kolínem se navíc zavádí nové spěšné vlaky linky R42 ze stanice Praha Masarykovo nádraží, které pojedou ve špičkách pracovních dnů každých 60 minut a v úseku Praha – Nymburk zastaví jen v Lysé nad Labem. Dále budou zastávkové až do Kolína. Linka S32 z Ústí nad Labem, již nebude pokračovat jako S2 z Lysé nad Labem do Kolín, Nahradí ji standardní spoje linky S2.

Cestující čeká také výrazné posílení provozu spěšných vlaků na lince R49. Většina spojů už nebude ukončena v Benešově, ale pojede až do Olbramovic, Votic nebo Tábora.

Mírné posílení provozu bude realizováno i na dalších středočeských vlakových linkách (S10, S11, S31, S36, S54, S57, S58, S60, S65, S66, S90, S98, S99, R43).

Změny na železnici v Pražské integrované dopravě (Pramen: ROPID)

Trať 011 Praha – Poříčany – Kolín

– nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ na linku R41 (vybrané spoje i na lince S1)
– změna konceptu spěšných vlaků linky R41 Praha – Kolín (– Kutná Hora), které budou v pracovních dnech v období přepravních špiček provozovány v intervalu 30 minut
– u spěšných vlaků linky R41 dochází ke změně zastavovací politiky, kdy v úseku Praha – Poříčany pojedou jako zrychlené a v úseku Poříčany – Kolín budou zastavovat (až na několik výjimek projíždění zastávek Nová Ves u Kolína a Tatce u spojů ve směru do Prahy) ve všech stanicích a zastávkách, kde nahradí linku S1
– v dopoledních a večerních sedlech pracovních dní a o víkendech, kdy linka R41 není v provozu, budou vlaky linky S1 i nadále vedeny v celé trase Praha – Kolín.Se změnou konceptu provozu na této trati souvisí úprava časových poloh spojů linek R41 a S1 – vlaky těchto linek se budou potkávat okolo 00. a 30. minuty v železniční stanici Poříčany, kde budou spoje těchto linek na sebe navazovat.
– z technologických důvodů bude linka S7 zkrácena do trasy Praha hl. n. – Beroun a ve špičkách pracovních dní už nebude jezdit jako přímá z Českého Brodu; mezi Českým Brodem a Prahou linku S7 nahradí posílená linka S1 a všechny její spoje budou trasovány na Masarykovo nádraží

Trať 060 Poříčany – Nymburk

– v Poříčanech budou zajištěny oboustranné přípoje mezi vlaky linky S12 z Nymburka a vlaky linek R41 a S1 jak ve směru do Prahy, tak i ve směru do Kolína

Trať 072 Ústí nad Labem – Mělník – Lysá nad Labem

– všechny spoje linky S32 budou od Ústí nad Labem ukončeny v Lysé nad Labem, v úseku Lysá nad Labem – Kolín je nahradí linky S2 v novém provozním konceptu

Trať 090 + 091 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem

– nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ na většinu spojů linky S4/U4, tyto jednotky mají kapacitu 230 míst k sezení a mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou ve špičkách pracovních dní budou spojovány do dvojic a nabídnou tak kapacitu pro 460 sedících cestujících
– na základě spolupráce s obcí Nelahozeves budou o víkendech a svátcích v období rekreačního léta prodlouženy vybrané spoje linky S4 o úsek Kralupy nad Vltavou – Nelahozeves; z/do Prahy v části dne tak bude zkrácen interval mezi vlaky na 1 hodinu

Trať 171 Praha – Beroun

– z technologických důvodů bude linka S7 zkrácena do trasy Praha hl. n. – Beroun a ve špičkách pracovních dní už nebude jezdit jako přímá z Českého Brodu (mezi Českým Brodem a Prahou linku S7 nahradí posílená linka S1 a všechny její spoje budou trasovány z/na Masarykovo nádraží)
– provoz linky S7 bude nadále výrazně ovlivněn výlukovou činností mezi Karlštejnem a Berounem a také nevyhovujícím technickým stavem výtoňského železničního mostu přes Vltavou v Praze mezi Hlavním nádražím a Smíchovem

Trať 212 Čerčany – Světlá nad Sázavou

– linka S80 bude nově vedena v trase Čerčany – Zruč nad Sázavou a linka S82 v trase Zruč nad Sázavou – Světlá nad Sázavou
– ve Zruči nad Sázavou budou zajištěny přestupy mezi spoji obou linek

Trať 220 + 221 Praha – Benešov u Prahy – Tábor

– provoz spěšných vlaků linky R49 v pracovní dny bude výrazně posílen – většina spojů bude z Benešova u Prahy prodloužena do Olbramovic, Votic a popřípadě Tábora, kam pojedou celkem 4 páry vlaků v období přepravních špiček
– o víkendech a státních svátcích bude zaveden nový pár spěšných vlaků linky R49, který bude z Prahy hl. n. do Tábora odjíždět v 8:16 a zpět pojede v 17:06 z Tábora do Prahy. Na tento pár spojů bude nasazována nová elektrická jednotka řady 640.2 RegioPanter
– většina spojů linky S90 bude nově navazovat v Táboře na Jihočeskou linku S2 do Českých Budějovic, proto pojede o hodinu později či dříve
– na lince S90 bude mezi Olbramovicemi a Táborem pravidelný interval 120 minut téměř po celý provozní den, který bude v mírně redukované podobě nadále doplněn krátkými spoji mezi Olbramovicemi a Voticemi.
– vybrané ranní spoje linky S9 do Benešova u Prahy v pracovních dnů již nebudou výchozí z Kolína, Nymburka nebo Lysé nad Labem a místo toho budou v souvislosti se změnou provozního konceptu na tratích 231 a 232 nově vedeny v intervalu 30 minut přímé spoje linky S9 v trase Milovice – Praha hl. n. – Strančice v ranní i odpolední přepravní špičce pracovních dnů

Trať 230 + 235 (Praha –) Kolín – Světlá nad Sázavou / Zruč nad Sázavou

– nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ na linku R41
– rozšíření provozu pásmových spěšných vlaků linky R41 do Kutné Hory, kam budou ve špičkách pracovních dní zajíždět v intervalu 60 minut mezi spoji
– v souvislosti s plánovanou rozsáhlou výlukovou činností v Kolíně je možno očekávat nahrazování některých vlaků linek R41 a S20 v úseku Kutná Hora hl. n. – Kolín náhradní autobusovou dopravou
– v pracovních dnech zavedeny 3 páry a o víkendech dva páry nových přímých vlaků linky pod linkou S20 a S28 v trase Kutná Hora město – Kolín s návaznostmi na linku R18 pro doplnění rychlých spojení s Prahou
– na trati 235 (linka S28) dochází k přejmenování zastávek: Kutná Hora předměstí na Kutná Hora-Vrchlice a Poličany na Kutná Hora-Poličany.

Trať 231 (Praha –) Lysá nad Labem – Kolín

– zavedení špičkového intervalu 15 minut v úseku Praha hl. n. – Lysá nad Labem; zavedení nových pásmových spěšných vlaků linky R42 v souvislosti se změnou provozního konceptu na tratích 231 a 232
– nové spěšné vlaky linky R42 budou vedeny v období přepravních špiček pracovních dnů v intervalu 60 minut, mezi Prahou a Nymburkem budou zastavovat pouze v Lysé nad Labem a v úseku z Nymburka do Kolína budou v prokladu s linkou S2 zastavovat ve všech stanicích a zastávkách. V Praze budou vedeny z/na Masarykovo nádraží
– zastávkové osobní vlaky linky S2 budou vedeny z Prahy hl. n. do Nymburka ve špičkách po 30 minutách, dále do Kolína celodenně po 60 minutách; v sedlech pracovních dní a o víkendech budou nadále vedeny v intervalu 60 minut v celé trase linky

Trať 232 Praha – Lysá nad Labem – Milovice

– zásadní úprava spojů linek S2, S9, S22 a zavedení nových pásmových spěšných vlaků linky R42 v souvislosti se změnou provozního konceptu na tratích 231 a 232
– nové spěšné vlaky linky R42 budou vedeny v období přepravních špiček pracovních dnů v intervalu 60 minut mezi spoji (viz trať 231)
– zastávkové osobní vlaky linky S2 budou vedeny z Prahy hl. n. do Nymburka (viz trať 231)
– linka S9 zajistí obsluhu úseku Milovice – Praha a zároveň přímé spojení v trase Milovice – Praha hl. n. – Strančice v intervalu 30 minut. Ve špičkách odpadne nutnost přestupu ve stanici Lysá nad Labem při cestování z Milovic do Prahy
– linka S22 zajistí obsluhu úseku Milovice – Praha v období přepravních sedel v pracovních dnech a o víkendech jako doposud
– linky S2, S9 a S22 budou v Praze vedeny z/na hlavní nádraží a všechny vlaky těchto linek budou zastavovat ve stanici Mstětice

 

Tagy GVD 2024/2025 PID Pražská integrovaná doprava
26 komentářů