Miliardy do tramvajových tratí v Brně. Začne stavba na Kamechy, po letech opraví koleje do Modřic

Tramvajová smyčka Modřice. Foto: Harold / Wikimedia CommonsTramvajová smyčka Modřice. Foto: Harold / Wikimedia Commons

V seznamu investic je i výměna informačních panelů na desítkách zastávek.

Oprava tramvajové trati do Modřic a zahájení výstavby nové na sídliště Kamechy budou hlavními investicemi do infrastruktury Dopravního podniku města Brna.

Přehled hlavních akcí na příští rok prezentoval DPMB na tiskové konferenci. Trať do Modřic je dlouhodobě ve špatném stavu.

Investice se týká úseku na Vídeňské ulici od zastávek Bohunická po Moravanské Lány a smyčku Modřice. Odhadované náklady jsou 342 milionů korun. Nepůjde jen o opravu, ale kompletní modernizaci. „Součástí projektu je kompletní modernizace tramvajového svršku, sanace podloží, odvodnění nebo úprava nástupišť na bezbariérové. Bude zde zcela nový systém trolejového vedení, takzvaná řetězovka. Tyto úpravy umožní zvýšení traťové rychlosti vozů v daném úseku a tím i zkrácení dojezdových časů,“ řekl Miloš Havránek, generální ředidel DPMB. Akce má proběhnout mezi květnem a říjnem příštího roku.

Další velkou akcí bude rekonstrukce tramvajové trati Kounicova, která je špatném stavu. V rámci opravy DPMB použije standardní odhlučňovací prvky jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože, což bude mít vliv na snížení hlučnosti z dopravy. Stavbu DPMB koordinuje se společností Brněnské vodárny a kanalizace, která během plánované výluky trati provede opravu části kanalizace a vodovodu. Společnost Brněnské komunikace souběžně opraví povrchy na jízdních pruzích přiléhajících k tramvajové trati. Oprava za 76 milionů korun proběhne od května do září.

Tramvají na Kamechy nebo nová vozovna

Příští rok bude pokračovat i rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati v Údolní, konkrétně v úseku Úvoz – Joštova. DPMB provede kompletní výměnu kolejí za použití standardních odhlučňovacích prvků. Obnovou projdou i zastávky Úvoz a Obilní trh, které budou bezbariérové.

Největší investiční akcí příštího roku  je stavba tramvajové trati z Ečerovy na sídliště Kamechy. Vznikne 1,4 kilometru dlouhá trať s tunelem a třemi zastávkami. Aktuálně probíhá hodnocení nabídek.

Tramvajovou trať na Kamechy chtějí v Brně postavit čtyři firmy, cena spadla o čtvrtinu

Příští rok by měla začít i miliardová modernizace a rozšíření vozovny Slatina. V roce 2026 plánuje DPMB dokončení zázemí pro trolejbusy, celý projekt pak bude pokračovat až do roku 2028. Odhadované náklady jsou 1,2 miliardy korun.

Změn se dočkají cestující na 47 zastávkách, kde proběhne třetí etapa i instalace elektronických informačních panelů. Na 15 z nich budou úplně nově, na 32 dojde k výměně první generace za nové. Cestující tak získají okamžité informace o odjezdech, případně zpožděních spojů MHD.  Instalace panelů se týká například zastávek Zdráhalova, Jugoslávská, Venhudova, Klusáčkova nebo Trávníčkova.

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB tramvajová trať Ečerova - Kamechy tramvajová trať Vídeňská
89 komentářů