Německá výluka desetiletí finišuje, místo části vlaků budou ještě měsíc jezdit autobusy

Práce na modernizaci Riedbahn. Foto: Oliver Lang / Deutsche BahnPráce na modernizaci Riedbahn. Foto: Oliver Lang / Deutsche Bahn

Od neděle se vrátí 95 % vlaků.

Společnost Deutsch Bahn (DB) se dnes pochlubila téměř úspěšným finišem s největší německou výlukou poslední dekády. Do obnovení provozu takzvané Riedbahn mezi Frankfurtem nad Mohanem a Manheimem zbývá šest dnů, už nyní je ale jasné, že pro všechny vlaky nebude oproti plánu ještě několik týdnů na trati místo.

Firma to vysvětluje dokončovacími pracemi, bez omezení by vlaky měly jezdit od 13. ledna. Od neděle 15. prosince se na jednu z nejvytíženějších tratí v Německu vrátí znovu vlaky. Od července byl provoz na trati zcela zastaven a 70 kilometrů trati, po které denně projede přes 300 vlaků, prošlo kompletní modernizací.

Podle Deutsche Bahn bude provoz na trati od neděle na 95 % kapacity. „Pro zajištění stabilního provozu a provedení případných drobných úprav a zbývajících prací bude počet nákladních vlaků na Riedbahn postupně navyšován až do 23. prosince, aby dosáhl plné kapacity,“ uvedla DB. Současně budou stále jezdit náhradní autobusy na linkách RB 62 Worms-Biblis a RB 63 Worms-Bensheim až do 23. prosince včetně.

Nejde o jediné omezení: mimo provoz zůstává část jižní části trati. Provoz linek S8 Biblis – Mannheim a S9 Groß-Rohrheim – Mannheim začne až 13. ledna 2025. Do té doby budou vedle RE70 jezdit náhradní autobusy na lince S91.

Práce na modernizaci Riedbahn. Foto: Oliver Lang / Deutsche BahnInfografika k výluce na Riedbahn. Foto: Deutsche BahnOdklony dálkových vlaků na Riedbahn během výluky. Foto: DB
Tagy DB Deutsche Bahn Riedbahn
13 komentářů