Mátl k dálnici D7: Letos všechny středočeské úseky, do dvou let Postoloprty

D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSDD7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Specifikum dostavby D7 je v tom, že silnice I/7 se využívá jako jeden z pásů dálnice. To znamená, že nelze stavět úplně plynule.

Chomutovská dálnice D7 byla dalším tématem, které pro svůj podcast zvolil šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Ještě letos bude rozestavěná celá chybějící propojka dvou souvislých úseků ve Středočeském a Ústeckém kraji, čímž se završí budování dálnice ve středních Čechách. Do dvou let pak začne stavba posledního úseku u Postoloprt. Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Celá dálnice mezi Prahou a Chomutovem má být hotová koncem roku 2028, nejpozději v roce 2029.

„Dálnice D7 má v naší dálniční síti obrovský význam … Jsem moc rád, že se nám letos povede zahájit všechny tři zbývající středočeské úseky. To znamená, že se opravdu blíží dostavba tohoto tahu směrem do Ústeckého kraje. Pak už nám bude chybět jen poslední úsek u Postoloprt, kde příprava běží naplno tak, abychom i tento úsek nejpozději do dvou let začali stavět,“ řekl Mátl.

Dálnice D7 rozdělená na stavební úseky. Pramen: ŘSD

Dálnice D7 rozdělená na stavební úseky. Pramen: ŘSD

Chybějící středočeský úsek je rozdělen do tří staveb. Kutrovice – Panenský Týnec a MÚK Slaný západ – Kutrovice (obchvat Lotouše) se již staví, Knovíz – MÚK Slaný západ (obchvat Slaného) se má začít stavět v příštích dnech. Hotovo má být v létě 2027.

„Specifikum dostavby D7 je v tom, že silnice I/7 se využívá jako jeden z jízdních pásů dálnice. To znamená, že nejde stavět úplně plynule, jako když stavíme dálnici najednou na zelené louce. U D7 stavíme nejdřív jeden jízdní pás, převedeme tam dopravu a pak stavíme druhý jízdní pás. Staví se etapovitě, kvůli tomu je i termín trochu delší, než kdybychom stavěli na zelené louce, protože musíme jít postupně,“ doplnil Mátl.

ŘSD během stavby neplánuje žádná omezení se semafory, kdy doprava vede jen jedním pruhem střídavou jízdou. Řidiči podle Mátla omezení příliš nepocítí. „Ale dopravu budeme různě přehazovat, tak budou okamžiky, kdy budou muset řidiči přejíždět z jednoho pásu do druhého. Jinak to ale postavit nelze,“ řekl Mátl.

První úseky D7 vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu nového severního areálu ruzyňského letiště.

Tagy D7 Radek Mátl ŘSD
40 komentářů