Dražší o šest miliard, 110 km/h v celé trase. Příprava nové silnice z Turnova do Jičína pokročila

Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD

ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2029.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představilo další posun v přípravě stavby silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi (pro zjednodušení se často uvádí Jičínem jako větším městem).

Nově je už jasné, že v celé trase by měla být rychlost 110 km/h. Z původních 18 miliard odhadované náklady stouply na 24 miliard korun, což ŘSD vysvětluje aktualizací rozpočtu. V celé délce nové trasy dlouhé 35 kilometrů již proběhly soutěže na zhotovitele podrobných geotechnických průzkumů, pro úsek Valdštejnsko – Čímyšl aktuálně běží hodnocení nabídek. Znamená to, že v celé trase je možné již spatřit vrtací soupravy pro geotechnický průzkum. ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2029 a zprovozněním do roku 2033. Podmínkou je i stavba přivaděče Žernov – Zelený háj.

Přípravy nové silnice I/35 mezi Turnovem a Jičínem pokročily, v celé trase běží geologické průzkumy

 

Všichni projektanti budou vycházet ze zpracované technické studie z března 2023. Jde o variantu, která kombinuje dvě šířková uspořádání budoucí komunikace. „ŘSD ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v začátku úseku maximální zapuštění stavby v terénu. Trasujeme kapacitní komunikaci mimo území Českého ráje tak, abychom nenarušili krajinný ráz a životní prostředí,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Dohled krajinného inženýra

Na projektování bude dohlížet krajinný inženýr pro minimalizaci dopadů stavby na krajinu. Veškeré podněty zapracuje ŘSD v maximální možné míře do projektu.

Nová silnice na Semilsko získala souhlasné stanovisko, oslí farma s odporem neuspěla

Trasa silnice je rozdělená do čtyř staveb. Na všech se pracuje koordinovaně. Začátek úseku tvoří přestavba mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Ohrazenice. Dál je to 5,5 kilometru dlouhý úsek Ohrazenice – Valdštejnsko, jenž zahrne i tunely Pelešany (délka 900 metrů) a Přepeře (150 metrů). Následuje 12,5 kilometru dlouhý úsek Valdštejnsko – Čímyšl včetně přivaděče ke městu Semily. Trasu zakončí část Čímyšl – Úlibice dlouhá 14,5 kilometru.

Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD Vizualizace nové silnice I/35 kolem Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDTrasa I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSDTrasa přivaděče Žernov - Zelený háj k budoucí novostavbě silnice I/35. Foto: ŘSD

Všechny úseky jsou již geodeticky zaměřené. Na MÚK Ohrazenice skončil podrobný geotechnický průzkum a začaly projekční práce nutné pro dokumentaci k povolení stavebního záměru. „Zhotovitelé projektové dokumentace k povolení stavebního záměru vzejdou ze soutěže začátkem roku 2025,“ doplnil Rýdl.

Mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov plánuje ŘSD čtyřproudovou komunikaci dlouhou 11,8 kilometru. Čtyřpruh vznikne hlavně proto, že na trase budou tunely. V tříproudovém uspořádání jsou tunely z pohledu dopravy, údržby a zejména z hlediska bezpečnosti provozu nevhodné. Zbývající úsek mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice bude v podobě 2+1 jízdní pruhy, tedy tříproudová silnice dlouhá přes 21 kilometrů. Detailně stavbu popisuje informační leták.

Tagy I/35 I/35 Ohrazenice -Úlibice Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
138 komentářů