Stavba valašské „dálnice“ na jaře dospěje k uzavírce objížďky kolem Bečvy
Silnice I/57 je nejvytíženější právě mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem, denně tudy projede na 13 tisíc vozidel.
Stavba dalšího čtyřpruhového úseku silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím si na jaře vyžádá trvalou uzavírku místní komunikace v Jablůnce, tzv. objížďky okolo Bečvy. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Téměř 4,5 kilometru dlouhý úsek s oficiálním názvem I/57 Semetín – Bystřička, 2. st. se začal budovat v polovině září, vyjde na 1,7 miliardy korun. Jde o součást snahy ŘSD zvýšit kapacitu silnice I/57 a odvést tranzitní dopravu mimo zástavbu.
Silnice I/57 je nejvytíženější právě mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem, denně tudy projede na 13 tisíc vozidel. Nově budovaný úsek podél Vsetínské Bečvy navazuje na sousední stavbu „I/57 Semetín–Bystřička, 1. stavba“, která byla uvedena do provozu v červnu 2009.
„V jarních měsících roku bude nutná trvalá uzavírka místní komunikace, takzvané objížďky okolo Bečvy. ŘSD také upozorňuje obyvatele obcí Bystřička, Jablůnka a Pržno na zvýšenou intenzitu provozu nákladních automobilů z důvodu nutnosti návozu stavebního materiálu,“ uvedli silničáři.
Během první poloviny roku 2025 budou stavbaři pracovat na přeložkách inženýrských sítí, založení mostů a budou provádět zemní práce na hlavní trase silnice I/57 a komunikace III/05732. Dvoukilometrová přeložka této silnice III. třídy nově napojí obec Pržno od jihu, stávající stopa silnice mezi Pržnem a Jablůnkou zůstane zachována a dostane nový most přes Bečvu.
„Propojení obcí Pržno a Jablůnka zachováme po mostu přes Vsetínskou Bečvu, a to nejméně do třetího kvartálu roku 2026. Panelový chodník v obci Bystřička budeme během výstavby udržovat ve schůdném stavu,“ doplnil správce stavby ŘSD Pavel Dvořák.
Součástí stavby je šest mostů, dva podchody pro pěší, mimoúrovňová křižovatka a pět protihlukových stěn dohromady dlouhých 4,2 kilometru. Díky přeložce také zmizí z hlavního tahu úrovňové přejezdy v Bystřičce a Jablůnce. Kvůli možným povodním se silnice zbuduje na náspu nad úrovní stoleté vody. Hotovo má být v září 2027.
Na severním konci má na stavbu v budoucnu navázat úsek Jarcová – Bystřička jih, jehož součástí bude 1,2 kilometru dlouhý tunel Bystřička. Stavět se má v letech 2029 až 2034.
„Výstavba rychlostní směrově rozdělené komunikace bude mít zásadní vliv na rozvoj dopravních vztahů v území, protože se stane novou dopravní osou urbanizovaného území a zároveň zajistí napojení na dálnici D1 Přerov – Lipník nad Bečvou – Hranice – Ostrava. Převedením dopravy na rychlostní silnici se stávající silnici výrazně odlehčí a pro jízdu bude k dispozici kapacitní a bezpečná komunikace bez dopravních závad. Těch je na současné trase celá řada,“ uvádí ve svých materiálech ŘSD.
I/57 Semetín – Bystřička, 2. stavba
Hlavní trasa:
délka: 4 400 m
počet stavebních objektů: 111
zhotovitel: MI Roads a.s., Doprastav a.s., Duna Aszfalt
cena stavby dle smlouvy: 1 706 712 436 Kč bez DPH
zahájení realizace: 9/2024
zprovoznění: 9/2027