Konec Regionov na další trati, návrat přímých vlaků do Norimberku. Co přinese nový grafikon na západě

Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Na Šumavu začnou v létě jezdit kapacitnější autobusy.

Přinášíme další díl seriálu o změnách, které přinese nový jízdní řád s platností od 15. prosince. Do jedné části spojujeme Plzeňský a Karlovarský kraj. Jde o čistě informativní texty převzaté kompletně z tiskových zpráv dopravců či objednatelů dopravy.

V případě Plzeňského kraje dojde k největší změně na trati do Železné Rudy, kde se od nového jízdního řádu svezou cestující zcela novými jednotkami RegioFox, které budou nasazené na osobních vlacích z Klatov i na sezónních spěšných vlacích z Plzně. V Karlovarském kraji bude hlavní změnou návrat přímých vlaků mezi Chebem a Norimberkem.

Změny na jednotlivých linkách ČD v Plzeňském kraji

Od 15. prosince 2024 dochází na základě požadavku objednatele dopravy u linek zajišťovaných Českými drahami v Plzeňském kraji k následujícím změnám:

Trať 160 Plzeň – Žatec
Osobní vlak Os 7602 (odj. z Plzně hl.n. v 8:20) pojede pouze do Mladotic (příj. 9:10), dosud jezdil do Žihle.
Osobní vlak Os 7611 nepojede v úseku Žihle – Mladotice. Z Mladotic bude odjíždět ve stávajícím čase v 10:49.
U ostatních vlaků bude zachován stávající koncept dopravy, u některých vlaků dochází jen k minutovým úpravám časů příjezdů a odjezdů.

Trať 170 Beroun – Plzeň – Klatovy
U některých osobních vlaků dochází k drobným minutovým posunům odjezdů a příjezdů.
Sezónní vlaky Plzeň – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín a zpět budou vedeny většinou novými motorovými vozy řady 847 RegioFox.

Trať 175 Rokycany – Nezvěstice
Trasa vlaku s odjezdem ve 21:57 z Mirošova města do Plzně bude zkrácena. Nově tento spoj pojede z Mirošova. V úseku Mirošov město – Mirošov cestující použijí stávající vlak s odjezdem z Mirošova město ve 22:02 a v Mirošově přestoupí. U dalších vlaků dochází pouze k drobným časovým posunům v řádu minut.

Trať 176 Plzeň – Radnice a trať 177 Plzeň – Bezdružice
Vlak Os 27322 s odjezdem z Radnic v 6:24 bude nově prodloužen až do stanice Plzeň-Křimice. V úseku Plzeň hl.n. (7:17) – Plzeň-Křimice (7:25) pojede v pracovní dny kromě vánočních a letních prázdnin.

Nově bude zaveden vlak Os 27331 v úseku Plzeň-Křimice (7:31) – Plzeň hl.n. (7:39), který pojede v pracovní dny kromě vánočních a letních prázdnin.
Vlaky s odjezdem z Plzně hl.n. ve 14:11 a v 16:11 mají nově upravenou trasu a datumová omezení. Tyto spoje pojedou z Plzně hl.n. do Stupna s tím, že z Plzně hl.n. do zastávky Chrást u Plzně zast. pojedou v pracovní dny a v úseku Chrást u Plzně zast. – Stupno v pracovní dny kromě vánočních a hlavních prázdnin.

U vlaků z Radnic směrem do Plzně jsou odjezdy posunuty v řádech jednotek až desítek minut. Vlaky budou z Radnic odjíždět později.
Vlaky od Radnic s příjezdem do Plzně hl.n. v 15:42 a v 17:46 mají nově upravenou trasu a datumová omezení. Vlaky pojedou ze Stupna do Plzně hl.n. s tím, že ze Stupna do zastávky Chrást u Plzně zast. budou zajištěné v pracovní dny kromě vánočních a hlavních prázdnin, v úseku Chrást u Plzně zastávka – Plzeň v pracovní dny.

Trať 178 Plzeň hl.n. – Cheb
Na trati bude zachován stávající koncept dopravy, u některých vlaků dochází k minutovým úpravám časů příjezdů a odjezdů.

Trať 180 Plzeň – Domažlice – Domažlice město
Na trati bude zachován stávající koncept dopravy, u některých vlaků dochází k minutovým úpravám časů příjezdů a odjezdů.

Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť
Koncept dopravní obslužnosti na této trati zůstává stejný jako v současném jízdním řádu.

Trať 182 Staňkov – Poběžovice
Na této trati zůstává zachován stávající koncept dopravy, u některých vlaků dochází pouze k drobným minutovým posunům.

Trať 183 Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín
Na této trati zůstává zachován stávající koncept dopravy. Od nového jízdního řádu bude většina vlaků zajištěna novými motorovými vozy řady 847 RegioFox.

Trať 184 Domažlice – Planá u Mariánských Lázní
Kromě drobných minutových posunů zůstává koncept dopravní obslužnosti na této trati stejný jako v současném jízdním řádu.
Spojení Domažlice – Planá u Mariánských Lázní i nadále zůstává rozlomeno na dvě ramena: Domažlice – Tachov a Tachov – Planá u Mariánských Lázní a zpět. Cestující, kteří pojedou ze směru od Domažlic i ze směru od Plané u Mariánských Lázní budou ve stanici Tachov přestupovat.

Trať 186 Svojšín – Bor
Na této trati objednavatel neobjednal žádný vlak dopravce ČD.

Trať 191 Plzeň – Horažďovice předměstí
ČD budou na této trati nadále provozovat pouze dva páry vlaků v pracovní dny, a to osobní vlak Horažďovice předm. (4:35) – Strakonice (4:52), spěšný vlak Strakonice (5:47) – Plzeň hl.n. (7:01), spěšný vlak Plzeň hl.n. (14:59) – Strakonice (16:18) a osobní vlak Strakonice (17:51) – Horažďovice předm. (18:09).  Ostatní vlaky bude provozovat jako v letošním jízdním řádu dopravce Arriva vlaky.

Trať 192 Nepomuk – Blatná
Kromě drobných minutových posunů zůstává koncept dopravní obslužnosti na této trati stejný jako v současném jízdním řádu.
O sobotách, nedělích a svátcích od 15. června do 12. října budou jezdit dva nové páry vlaků mezi Blatnou a Nepomukem. Z Blatné do Nepomuku budou odjíždět v 8:37 a 12:37, zpět z Nepomuku do Blatné v 10:41 a 14:41.

U linek dopravců GW Train Regio a Arriva vlaky nedochází k zásadním změnám.

V případě autobusů dojde spíše ke kosmetickým změnám. V okrese Plzeň-jih (resp. Klatovy) dojde k proměně víkendového spojení mezi Plzní a Plánicí, resp. Sušicí. Na lince 462 (Sušice – Plzeň) jsou zcela zrušeny víkendové spoje s výjimkou prvního ranního spoje z Plánice do Plzně (odjezd 3:55) a posledního spoje z Plzně do Plánice (22:45 odjezd z Terminálu Hlavního nádraží). Důvodem je nízká vytíženost mezi Plánicí a Sušicí. Z Plánice bude zajištěno spojení o víkendu pěti páry spojů do Blovic s přestupy na vlaky do/z Plzně, na spoje může být nasazován i mikrobus. V pracovní dny jsou spoje zajištěny jako dosud. Naopak posílen bude víkendový provoz z Plzně do Losiné, Chválenic a dále směr Chlum/Vlčtejn na lince 422. Na této trase bude interval 120 minut.

Dojde k k posílení letního provozu ze Sušice ve směru na Srní, na vybrané spoje bude nově nasazován velkokapacitní autobus s kapacitou 110 cestujících. Posíleny budou nejvýznamnější přepravní proudy, ve spolupráci s Jihočeským krajem bude v letní sezóně rovněž posíleno spojení do Stach, mimo letní sezónu budou spoje ukončeny v Kašperských Horách. Kvůli přeplňování je zaveden školní spoj v 12:30 z Klatov do Plánice (přes Bolešiny) a zpět z Plánice v 13:08 do Klatov.
Kompletně jsou změny popsány zde.
Novinkou je také rozšíření tarifu IDPK na Hořovicko.

Plzeňský tarif veřejné dopravy IDPK expanduje do PID. Pokryje i Hořovicko

Karlovarský kraj

Bez větších změn bude nový jízdní řád v Karlovarském kraji. Po roce dojde k obnovení přímého spojení spěšnými vlaky mezi Chebem a Norimberkem a jejich navázání v Chebu na rychlíky od Karlových Varů.

Změny na jednotlivých linkách ČD v Karlovarském kraji

Trať 140 Cheb – Karlovy Vary – Chomutov
V souvislosti s dostatečným počtem cestujících využívajících zastávku Karlovy Vary-Dvory budou v této zastávce stavět vlaky bez nutnosti dávat znamení.
Trať 144 Nová Role – Loket
Karlovarský kraj od 15. prosince 2024 neobjednává osobní dopravu v úseku Loket – Loket předměstí.
Trať 148 Cheb – Aš – Hranice v Čechách / Selb-Plößberg
Na žádost objednatele bude doplněn nový pár vlaků Cheb – Aš město a zpět v pracovní dny do 30. června. Z Chebu bude odjíždět do Aše města v 17:06 a zpět z Aše města do Chebu pojede v 18:40.

Mezi stanicemi Aš a Aš město bude zrušen samoobslužný systém odbavení pro cestující. Vlaky zde budou doprovázeny vlakvedoucím.

Trať 178 Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň
O víkendech v období od 5. dubna do 28. září budou na žádost objednatele zavedeny tři páry nových vlaků v úseku Cheb – Mariánské Lázně a zpět. Z Chebu budou odjíždět v 7:59, 14:09 a 16:00, zpět z Mariánských Lázní v 9:19, 15:19 a 17:19.
Vlak Os 7371 nově pojede o hodinu dříve (tj. z Chebu už v 18:09). Díky tomuto časovému posunu vznikne přímé spojení Klášterec nad Ohří – Mariánské Lázně s vhodnější polohou pro cestující jedoucí do zastávek mezi Chebem a Mariánskými Lázněmi, kde spěšné vlaky a rychlíky nestaví.

Trať 179 Cheb – Schirnding
S platností od 15. prosince začnou spěšné vlaky na této trati znovu jezdit přímo z Chebu až do Norimberku. V jízdním řádu 2024 jezdily v úseku z Chebu do Marktredwitz, kde bylo nutné přestoupit do jiné soupravy. Důvodem byly stavební práce ve stanici Marktredwitz.

V případě autobusových linek zatím Karlovarský kraj přehled žádných změn nevydal.

Tagy GVD 2024/2025 IDPK Integrovaná doprava Karlovarského kraje Integrovaná doprava Plzeňského kraje Karlovarský kraj Plzeňský kraj
68 komentářů