ČD Cargo kupuje od své matky další peršingy, poprvé je známa i jejich cena
Počet lokomotiv, které ČD Cargo koupilo od svého majitele, již přesáhl padesátku.
Nákladní železniční dopravce ČD Cargo pokračuje v nákupech lokomotiv, které vyřazují České dráhy. Zatím poslední transakcí je nákup sedmi lokomotiv řady 163, které patří pod královéhradecké oblastní centrum údržby.
Poslední kontrakt je v registru smluv, na rozdíl od jiných není anonymizovaná. Poprvé je tak jasnější, za jaké ceny se lokomotivy vyřazují. Celkem zaplatí 128,7 millionu s cenou 17–19 milionů za každou. Cenu stanovil znalecký posudek.
Jde konkrétně o lokomotivy 163.069, 163.074, 163.081, 163.084, 163.085, 163 087 a 163 090. S tímto kontraktem půjde o dvacátou lokomotivu této řady, kterou od Českých drah ČD koupilo. „Lokomotivy dostanou střídavý systém, přidáme ETCS a v budoucnu i dvojčlenné řízení. Postupný nákup vychází z postupné modernizace vozidlového parku mateřské společnosti,“ uvedl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.
Převody lokomotiv, které už České dráhy nepotřebují díky pořízení nových jednotek či silnějších hnacích vozidel Siemens Vectron, běží druhým rokem. V příštím roce chce ČD Cargo koupit dalších 10 lokomotiv 163 a 12 řady 162. „Nahradí primárně lokomotivy řad 122/123, 181/182 a částečně také řady 230/240,“ dodal Tóth.
Vlnu nákupu lokomotiv od Českých drah odstartovala řada 242, kterých ČD Cargo má již 33. Do konce roku koupí ještě jednu, dalších šest příští rok. Lokomotivy řady 242 nahrazují hlavně lokomotivy řady 230, částečně 240. U lokomotiv řad 230 je plánováno ukončení provozu či přesun do zahraniční, u řady 240 pak je plánováno jejich vyšší využití na zahraničních trzích.
ČD Cargo se v aktuální strategii koncepce obnovy a udržitelnosti vozidlového parku rozhodlo kombinovat nové interoperabilní lokomotivy a starší modernizované lokomotivní řady.