Tunel metra rozsvítily další animace. Tentokrát se reklamní obrazovky objevily na lince B

Reklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPPReklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPP

Zobrazovací systém tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů.

V pražském metru se objevila už druhá animovaná reklamní plocha přímo v tunelu mezi stanicemi. Zatímco první už rok funguje na lince A mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka, tu novější cestující mohou vidět v úseku Karlovo náměstí – Anděl linky B.

Zobrazuje desetivteřinová videa a animace. LED Multimedia Systém instaloval český technologický startup European Digital Industries (EUDI) na vlastní náklady. Za pronájem reklamních ploch platí dopravnímu podniku nájem.

Zatímco úsekem z Dejvické denně projede průměrně 50 000 cestujících, trasa na Anděl je dvakrát exponovanější, denně ji využije přes 110 000 cestujících.

Reklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPPReklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPPReklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPPReklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPPReklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPPReklamně-informační systém v tunelech metra. Foto: DPP

Podle firmy bylo technické řešení systému i samotnou instalaci třeba přizpůsobit náročnosti a specifikům tunelu na trase B, a to především proto, že se nachází přímo pod Vltavou.

Systém je voděodolný a byl testován v terénu se zvýšenou vlhkostí. „Instalaci komplikovalo především to, že je úsek Karlovo náměstí – Anděl v zatáčce a v obou směrech z nebo do kopce,” upřesňuje Petr Maňas z EUDI. Dodal, že technologie je však flexibilní a lze ji ušít na míru konkrétnímu úseku tubusu metra.

Zobrazovací systém využívá sérii LED panelů umístěných za sebou. Kromě komerčních videí je formát připraven pro komunikaci provozních informací, upozornění na zajímavé události a také pro krizová hlášení nebo pokyny od integrovaného záchranného systému.

V plánu je i využití systému jako média pro digitální vizuální umění. Obsah je možné okamžitě změnit na všech jednotkách najednou.

Další úseky budou následovat

Obdobný systém funguje například v Barceloně, Madridu, Římě, Curychu nebo v Rotterdamu. Ten český je však dle firmy výrazně pokročilejší.

Podle vedoucího komunikace dopravního podniku Daniela Šabíka je v metru vytipováno 26 míst, kde tento typ nosičů lze instalovat. Jde například o úsek Náměstí Míru – Můstek či Náměstí Republiky – Invalidovna.

Instalace samozřejmě probíhá v souladu s technickými požadavky DPP a pod dohledem techniků z Technického úseku DPP – Metro,“ uvedl pro Zdopravy.cz Šabík.

Za pronájem ploch ve všech vybraných tunelech metra může DPP získat ročně až 20 milionů korun.

Minimální rychlost je 60 km/h

Systém funguje na principu animace. Jednotlivé obrazovky staticky zobrazují vždy jen příslušnou část sdělení či obrazu, který díky jízdě vlakové soupravy za určité rychlosti a setrvačnosti lidského oka vytváří dojem plynulého obrazu nebo videa. Zobrazovací systém tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů.

Minimální rychlost projíždějící vlakové soupravy musí být 60 km/h, aby došlo k vytvoření plynulého obrazu. Řídicí jednotka zobrazovacího systému a senzory měřící rychlost projíždějícího vlaku vždy vyhodnotí, jestli je dostatečná. Pokud by byla nižší než 60 km/h, animace se nespustí.

Podle DPP systém nesmí nijak rozptylovat strojvedoucí. Obsah je vždy zobrazován s určitým zpožděním, které zaručuje, že se jednotka spustí vždy až u prvního okna v prostoru pro cestující. Toto zpoždění je závislé na rychlosti vozů metra a zajišťuje jej opět řídicí jednotka.

Tagy dpp metro Metro B reklama v MHD
87 komentářů