Nový obchvat Klatov je kompletní, silničáři otevřeli i jižní část

I/27, Klatovy obchvat. Pramen: ŘSDI/27, Klatovy obchvat. Pramen: ŘSD

Město se definitivně zbaví tranzitu. Průtah Klatov využívalo dle sčítání ŘSD na 17 000 aut denně.

Nový obchvat Klatov na silnici I/27 slouží ode dneška řidičům v plné délce téměř osmi kilometrů. Po severní části obchvatu, která se otevřela v září, zprovoznilo dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i zbývající úsek od kruhové křižovatky se silnicí I/22 dále na jih. Práce trvaly tři roky.

„Tranzitní doprava už nebude projíždět centrem Klatov. Cesta bude bezpečnější, plynulejší a také se zrychlí,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Průtah Klatov využívalo dle sčítání ŘSD na 17 000 aut denně.

Smlouvu na stavbu získala společnost Silnice Group s cenou 863 milionů korun. Předpoklad při vypisování soutěže činil 1,098 miliardy. Obchvat je dvoupruhový, jeho součástí je devět mostů nebo tři okružní křižovatky.

I/27, obchvat Klatov. Pramen: ŘSD

I/27, obchvat Klatov. Pramen: ŘSD

Náročnou stavbou byl podle ŘSD především most na začátku obchvatu za Štěpánovicemi dlouhý 165 metrů, který vede přes železnici i silnici třetí třídy. Jeden most překlenuje Špalkovský rybník, který bylo před začátkem prací nutné vypustit, aby se mohly na dně provést zemní práce pro založení mostního pilíře. Pilíř bude po napuštění rybníka vyčnívat z vody.

ŘSD se už zabývá přípravou navazující stavby mezi Klatovy a Švihovem. Dokončená je technická studie, v příštích letech se má projektovat. Na silnici I/27 plánuje ŘSD také obchvat Přeštic, na který by se měla do konce roku podepsat se zhotovitelem smlouva o dílo. Stavba dlouhá 5,3 kilometru by měla trvat dva a půl roku, náklady jsou kolem 800 milionů korun.

Silnice I/27 je důležitou tepnou, která začíná na silnici I/8 v Dubí a pokračuje přes Litvínov, Most, Žatec, Jesenici, Kralovice, Plasy, Kaznějov, Plzeň, Přeštice, Klatovy až k hraničnímu přechodu Železná Ruda.

Tagy I/27 obchvat Klatov ŘSD
38 komentářů