Kolaps vlaků Čechy – Morava. V České Třebové spadlo vedení, provoz byl na pět hodin omezen
Vypomáhaly dieselové lokomotivy, k dispozici byly jen dvě.
Provoz na hlavním koridoru z Čech na Moravu zastavila dnes v 16:25 porucha trakčního vedení v České Třebové. Pro cestující v jedné z hlavních špiček týdne to znamenalo nabírání hodinových zpoždění a nejistý čas dojezdů do své cílové destinace.
Přerušení provozu vyplynulo z informací na stránkách ČD Mimořádnosti a Správy železnic. Podle informací deníku Zdopravy.cz došlo zřejmě vlivem špatného stavu vedení k poškození sběrače lokomotiv a trakčního vedení hned u dvou vlaků jedoucích za sebou: nákladního expresu společnosti CER Slovakia a RegioJetu z Prahy do Košic. „Zjištěno bylo prasklé směrové lano přes všechny koleje. Předpoklad opravy je do cca 22 hodin,“ řekl mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka.
V 19:46 byl obnoven provoz s dieselovými lokomotivami, k dispozici byly jen dvě. Ve 21:12 pak byla obnovena jízda vlaků po 2. a 4. koleji bez omezení.
Kolem desáté večer, kdy ještě nestihly projet všechny výrazně zpožděné vlaky, došlo ve stanici opět k poškození trakčního vedení. Z jednoho z vlaků muselo být evakuováno 300 osob. Ve 22:53 byl provoz s omezením obnoven, ve 23:15 se podařilo obnovit jízdu všech vlaků po všech traťových kolejích bez omezení.
Přerušení provozu se dotklo všech dálkových vlaků z Čech na Moravu přes Českou Třebovou, tedy jak spojení Praha – Olomouc, tak Praha – Brno přes Pardubice. Vlaky stály a nabírají zpoždění, v některých případech i přes dvě hodiny. České dráhy poslaly vlak z Prahy do Brna odklonem přes Havlíčkův Brod. Mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí zavedly kyvadlovou náhradní autobusovou dopravu.
Správa železnic uvedla nejprve možné obnovení provozu na 18 hodin, později termín posunula o hodinu až dvě. Přerušení provozu se dotklo několika desítek vlaků.
Stav trakčního vedení v České Třebové je dlouho velmi špatný, ukončit tento problém má rozsáhlá modernizace uzlu.