V Českých Budějovicích začala další velká silniční stavba. Spojka mezi I/20 a D3 uleví centru

Most přes Vltavu na nové spojce D3 a I/20. Foto: ŘSDMost přes Vltavu na nové spojce D3 a I/20. Foto: ŘSD

Město získá stavbou čtvrtý most přes Vltavu.

Jen krátce před otevřením dálnice D3 kolem Českých Budějovic začala na jihu Čech další velká silniční stavba. ŘSD dnes slavnostně zahájilo stavbu severní spojky, která propojí silnici I/20 od Písku s dálnicí D3. Výrazně ulehčí dopravě ve městě, součástí zakázky za téměř dvě miliardy bude i nový most přes Vltavu o délce 335 metrů.

Jde o propojení v úseku od křižovatky u Globusu po Pražskou třídu. Stavba spolu s navazujícím úsekem ulice Okružní vytvoří severní obchvat města, který odlehčí přetížené ulici Strakonické a Nádražní a také křižovatce Diamant. Po Strakonické denně projede až 20 000 aut.

I/20, severní spojka České Budějovice. Pramen: ŘSD

Stavba odvede tranzit aut jedoucích od Písku či Prachatic po tahu I/20. Je navržená jako dvoupruhová silnice. Začne u okružní křižovatky vedle Globusu, povede ke křižovatce Nemanické ulice, Pražské třídy a Okružní ulice, kde se propojí s přivaděčem k dálnici D3. Součástí bude osm mostů. Jeden, dlouhý 335 metrů, povede přes Vltavu, bude zavěšený na lanech a bude na něm i pás pro pěší a cyklisty. Město tak získá čtvrtý most přes Vltavu. ŘSD v trase severní spojky postaví i 76 metrů dlouhý protipovodňový most. Konstrukce mostů jsou mimo aktivní zóny záplav.

Most přes Vltavu na nové spojce D3 a I/20. Foto: ŘSDSeverní spojka České Budějovice, vizualizace. Pramen: ŘSDNemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrasa severní spojky I/20 vede přes tento statek s hospodou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSoučástí severní spojky bude i most přes Vltavu. Pramen: ŘSD

„Součástí severní spojky bude i zhruba 420 metrů dlouhý podjezd stávající silnice, železnice a ulice A. Trägera. Milánské stěny, které ke stavbě podjezdu využijeme, budou až 20 metrů hluboko. Vybudujeme také novou světelnou křižovatku u areálu firmy Robert Bosch a rovněž protihlukové stěny dlouhé téměř 300 metrů. Na celém úseku silnice bude veřejné osvětlení, jezdit by se mělo rychlostí 70 kilometrů v hodině,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Podle strategického plánu města České Budějovice je narůstající problém silniční dopravy kritický. Nyní vedou všechny silnice I. a II. tříd průtahem přes centrální části města. Významně by měl pomoci obchvat v podobě dálnice D3, jejíž tři úseky zprovozní ŘSD letos krátce před Vánoci.

Zakázku za 1,973 miliardy korun získalo sdružení firem Swietelsky stavební, OHLA ŽS a Hochtief CZ. Hotovo má být za tři roky.

Tagy České Budějovice Hochtief CZ I/20 OHLA ŽS Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Severní spojka České Budějovice Swietelsky stavební
10 komentářů