Přes 1,6 kilometru dlouhá štola. Začíná průzkum pro tunel Kamenná Vrata na středočeské D3

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Ražený tunel Kamenná Vrata leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes oznámilo zahájení podrobného geotechnického průzkumu pro tunel Kamenná Vrata na budoucí středočeské části dálnice D3. Hlavní složkou průzkumu bude ražba 1,6 kilometru dlouhé štoly. Práce potrvají přibližně tři roky.

Harmonogram předpokládá rozvržení prací na několik fází. Přípravné práce potrvají zhruba čtyři měsíce, samotná ražba štoly pak 25 měsíců. Následovat bude vyhodnocení výsledků během přibližně pěti měsíců. Zakázku získalo sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS s cenou 416,6 milionu korun.

Ražený tunel Kamenná Vrata o délce 1 690 metrů leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3.

„Účelem podrobného geotechnického průzkumu a geotechnického monitoringu je získat detailní informace o struktuře a chování horninového masivu a tím minimalizovat geotechnická a ekonomická rizika v průběhu ražby samotného dálničního tunelu,“ uvedlo ŘSD.

Průzkumná štola bude ražena z jižního portálu budoucího tunelu, který bude umístěn u stávající silnice II/104 spojující Jílové u Prahy a Davli. Ražba bude provedena tzv. novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v navrtávání a odstřelu masivu. Plocha výrubu bude zhruba 3 x 3,7 metru.

Součástí průzkumu je i sledování hladiny podzemní vody ve studních. Podle ŘSD nelze vyloučit riziko ovlivnění jejich hladiny ražbou. „V této souvislosti proto Ředitelství silnic a dálnic z preventivních důvodů intenzivně připravuje realizaci náhradních vodovodů v lokalitě Kamenná Vrata,“ doplnili silničáři.

Středočeská část D3 bude měřit 59 kilometrů. Začínat bude křižovatkou s Pražským okruhem u Jesenice, odkud bude trasa pokračovat na jih kolem Jílového, Hostěradic, Václavic, Voračic a Nové Hospody. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Stavět by se mělo v letech 2027 až 2031.

Tagy D3 ŘSD středočeská část D3 tunel Kamenná Vrata
24 komentářů