DPO soutěží servis tramvají Škoda 39T, předpokládaná hodnota zakázky je 170 milionů
Plán do konce roku 2029 počítá se 60 středními prohlídkami.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal tendr na údržbu a opravu velkokapacitních tramvají Škoda 39T. Vyplývá to z profilu zadavatele. Lhůta pro podání nabídek skončí 31. prosince 2024.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 170 milionů korun bez DPH. Dodavatel zahájí plnění bezodkladně po nabytí účinnosti smlouvy a bude poskytovat služby do 31. 12. 2029.
Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti. Nabídková cena za provedení 60 středních prohlídek má podle zadávací dokumentace váhu 70 %, doba plnění takové prohlídky 20 % a hodinová sazba za opravářské služby a mimořádné opravy 10 %.
Předpokládaný objem opravářských služeb a mimořádných oprav za dobu trvání smlouvy představuje 30 000 hodin, maximální objem činí 50 000 hodin.
Předpokládaný plán pravidelné těžké údržby ostravských tramvají Škoda 39T počítá se čtyřmi středními prohlídkami v roce 2025, osmnácti v roce 2026, šestnácti v roce 2027, čtyřmi v roce 2028 a osmnácti v roce 2029.
Škodováckých tramvají 39T má DPO ve svém vozovém parku 38. Jejich dodávky začaly před třemi lety, završeny byly naplněním opce na tři vozy letos v létě. Dopravce zaplatil za nová vozidla přes 1,9 miliardy korun, většinu nákladů pokryla evropská dotace.
Nákup nových tramvají umožnil vyřazení tramvají T6 a částečně T3. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, hmotnost prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun, tramvaj dosahuje rychlosti až 80 km/h. Výroba části tramvají probíhala v ostravském závodě Škody v Martinově.