DPO soutěží servis tramvají Škoda 39T, předpokládaná hodnota zakázky je 170 milionů

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) v hale firmy Škoda Ekova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) v hale firmy Škoda Ekova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Plán do konce roku 2029 počítá se 60 středními prohlídkami.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal tendr na údržbu a opravu velkokapacitních tramvají Škoda 39T. Vyplývá to z profilu zadavatele. Lhůta pro podání nabídek skončí 31. prosince 2024.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 170 milionů korun bez DPH. Dodavatel zahájí plnění bezodkladně po nabytí účinnosti smlouvy a bude poskytovat služby do 31. 12. 2029.

Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti. Nabídková cena za provedení 60 středních prohlídek má podle zadávací dokumentace váhu 70 %, doba plnění takové prohlídky 20 % a hodinová sazba za opravářské služby a mimořádné opravy 10 %.

Předpokládaný objem opravářských služeb a mimořádných oprav za dobu trvání smlouvy představuje 30 000 hodin, maximální objem činí 50 000 hodin.

Předpokládaný plán pravidelné těžké údržby ostravských tramvají Škoda 39T počítá se čtyřmi středními prohlídkami v roce 2025, osmnácti v roce 2026, šestnácti v roce 2027, čtyřmi v roce 2028 a osmnácti v roce 2029.

Tramvaj Škoda ForCity Smart 39T. Foto: DPOŠkoda 39T DPO odkazující na historii zbarvení tramvají v Ostravě.
Zdroj: DPOOstrava představila čtyři kompletní tramvaje typu 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czTramvaj Škoda 39T For City Smart pro Ostravu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czTramvaj Škoda 39T For City Smart pro Ostravu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Škodováckých tramvají 39T má DPO ve svém vozovém parku 38. Jejich dodávky začaly před třemi lety, završeny byly naplněním opce na tři vozy letos v létě. Dopravce zaplatil za nová vozidla přes 1,9 miliardy korun, většinu nákladů pokryla evropská dotace.

Nákup nových tramvají umožnil vyřazení tramvají T6 a částečně T3. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, hmotnost prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun, tramvaj dosahuje rychlosti až 80 km/h. Výroba části tramvají probíhala v ostravském závodě Škody v Martinově.

Tagy 39T dopravní podnik ostrava DPO Škoda 39T For City Smart Škoda 39T ForCity Smart Škoda ForCity Smart údržba
12 komentářů