DPP přepracuje projekt nejdelší trolejbusové linky, chce předejít komplikacím.

Plzeňská Škoda Group ukázala první tříčlánkový trolejbus Škoda Solaris 24m pro Prahu. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPlzeňská Škoda Group ukázala první tříčlánkový trolejbus Škoda Solaris 24m pro Prahu. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) stáhl z povolovacího procesu plány na další trolejbusovou linku. Jde o zatím nejdelší trolejbusovou

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) stáhl z povolovacího procesu plány na další trolejbusovou linku. Jde o zatím nejdelší trolejbusovou dráhu, která má v Praze rámci elektrifikace autobusových linek vzniknout. Nahradit má autobusy na lince 201 z Nádraží Holešovice na Černý Most.

Stáhnutí žádosti vyplývá z registru EIA. Jen před pár dny DPP rozhodl o nepokračování přípravy trolejbusové trati z Holešovic do zoologické zahrady kvůli odporu městské části Trója. Tentokrát jsou ale důvody jiné.

Projekt stahujeme z vlastní iniciativy z důvodu jeho úpravy. Reagujeme tím na aktuální vývoj různých koordinačních záměrů, které jsou v území. S ohledem na velký rozsah území, které linka 201 obsluhuje, jsme se rozhodli předejít případným komplikacím v pozdějších fázích projekční přípravy,“ vysvětlil vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.

DPP vzdává plány na trolejbusy do zoo, důvodem je odpor městské části

13,3 km trolejí

Svoji délkou 22,3 kilometru by po dokončení elektrifikace mělo jít o nejdelší trolejbusovou linku v Praze. Trase povede stejně, jako nyní jezdí autobusy. Vede ze zastávky Nádraží Holešovice přes ulici V Holešovičkách, Na Stáži, Na Pokraji až k metru C Letňany. Dále pak přes Kbely a Rajskou zahradu až na Černý Most. Trolejové vedení plánuje DPP na 13,3 kilometrech. Pro linku 201 je počítáno s nasazením klasických krátkých vozů o délce 12 metrů s garantovaným dojezdem alespoň 15 km na baterie.

Součástí projektu je propojení trolejbusového vedení v Lovosické ulici s připravovaným trolejovým vedením v Prosecké ulici v rámci elektrifikace úseku z Prahy do Staré Boleslavi. Dále dojde k propojení trolejbusového vedení na křižovatce ul. Tupolevova x Veselská (okružní křižovatka), kde dojde k vložení výhybek a trolejových křížení na okružní křižovatce.

Plány počítají s tím, že linka 201 pojede od konečné Nádraží Holešovice na bateriový pohon až do zastávky Kuchyňka, kde budou umístěné natrolejovací stříšky a začínat trolejové vedení. Zatrolejovaná bude mimo jiné ulice V Holešovičkách včetně výjezdu směr Bulovka, ale pouze ve směru do kopce.

Součástí projektu elektrifikace linky č. 201 je také potřebné rozšíření nabíjecích kapacit v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy v návaznosti na vznik nabíjecí infrastruktury v oblasti Letňan, Čakovic, Kbel a podobně. Odhadované náklady na celou stavbu jsou 600 milionů korun.

Trasa nové trolejbusové linky místo autobusů 201. Zdroj: DPP, Sagasta
Tagy 201 Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp EIA elektrifikace autobusové dopravy v Praze elektrizace autobusových linek v Praze praha
26 komentářů