Alstom ukázal první jednotku pro Irské dráhy, začne jezdit v roce 2026

Nová jednotka X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNová jednotka X’trapolis pro irské dráhy. Foto: Alstom

Výroba probíhá v Polsku.

Společnost Alstom představila první jednotku pro irské dráhy Iarnród Éireann (Irish Rail). Vychází z platformy X’trapolis. Nová kolejová vozidla budou jezdit na spojích DART+ v příměstské dopravě v Dublinu a okolí.

Pořízení až 750 vozidel (nikoliv jednotek) je součástí velkého desetiletého rámcového kontraktu, který Alstom získal na konci roku 2021. Aktuálně si dopravce objednal z rámcové smlouvy 185 vozů. Půjde o elektrické a akutrolejové jednotky. Nové vlaky jsou součástí velké modernizace irské železnice, která počítá i s elektrifikací dalších tratí.

Nové tratě, elektrizace, 200 km/h. Irsko chce dohnat své železniční manko plánem v hodnotě 37 miliard eur

Nové vlaky Alstom vyrábí ve svém závodě v Chorzówě u Katovic v Polsku. Kromě pohodlnějšího interiéru přinesou také rozšíření kapacity a bezemisní provoz. Dosud je většina vlaků v Irsku dieselová.

Nová jednotka X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNová jednotka X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNová jednotka X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomJednotka X’trapolis pro Irské dráhy. Foto: AlstomJednotka X’trapolis pro Irské dráhy. Foto: AlstomJednotka X’trapolis pro Irské dráhy. Foto: AlstomView
DART + trains imagesJednotka X’trapolis pro Irské dráhy. Foto: AlstomJednotka X’trapolis pro Irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: AlstomNové jednotky X’trapolis pro irské dráhy. Foto: Alstom

Jednotky budou maximálně pětivozové, půjde je spojit do dvojité trakce. Pětivozová jednotka pojme 550 cestujících, z toho 184 sedících. Dosud dopravce objednal 37 pětivozových jednotek včetně patnáctiletého servisu. Třicet jedna z nich bude akutrolejových (BEMU), šest elektrických.

První jednotky mají vyjet na počátku roku 2026. Dopravce nasadí akutrolejové jednotky na linku mezi Dublinem a Droghedou na severu země. Elektrické jednotky budou jezdit na lince Malahide/Howth – Bray/Greystones.

Nové jednotky budou mít maximální rychlost 145 km/h, kapacita baterií bude 840 kWh, což umožní dojezd do 80 km.

Tagy alstom Alstom X’trapolis Iarnród Éireann Irish Rail
3 komentáře