Most chystá půlmiliardovou modernizaci tramvajové trati, upraví třídu Budovatelů
Součástí proměny jsou úpravy křižovatek, vznikne nová zastávka.
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova vypsal jednu ze svých největších zakázek v historii. V soutěži s odhadovanou cenou 561 milionů korun hledá firmu, která modernizuje necelé tři kilometry tramvajové trati po třídě Budovatelů, která vede napříč Mostem.
Podle zveřejněné dokumentace na profilu zadavatele půjde nejen o rekonstrukci a modernizaci trati, ale současně i navazující úpravy pozemních komunikací včetně chodníků, vyhrazeného pruhu pro jízdu na kole nebo úpravu veřejných prostranství.
Akce navazuje na studii, kterou loni pro město zpracoval Václav Brejška. Zdůrazňuje v ní význam tramvajové trati na hlavní mostecké třídě.
Součástí zakázky bude i obnova světelného signalizačního zařízení a obnova a rozšíření navazující technické infrastruktury na křižovatkách. Křižovatky bude signalizace řídit tak, aby měla tramvaj preferenci. V soutěži bude i kompletní výměna mostního svršku u podjezdu a sanace navazující opěrné zdi.
Soutěž bude dvoukolová, zatím běží do 20. prosince termín pro podání žádosti o účast. Most chce financovat modernizaci z evropských dotací.
Nová zastávka
Tramvajovou trať čeká kompletní výměna kolejového svršku v úseku od kolejové konstrukce severně od zastávky Most, Zimní stadion po smyčku u zastávky Most, Dopravní podnik. Měla by být výrazně tišší než dosud.
Václav Brejška ve studii navrhl systémové změny v umístění, vybavení a návaznostech tramvajových zastávek. Ty jsou nově navrženy jako vstřícné, dimenzované na provozovaný vozový park s komfortními a bezpečnými nástupišti. Zcela nová zastávka Most, Maxe Švabinského mezi současnými zastávkami Most, 1. náměstí a Most, Čs. mládeže má zajistit kratší pěší dostupnost tramvajové dopravy v lokalitě s umístěním mnoha vícepodlažních objektů a institucí občanské vybavenosti. Studie je dostupná na profilu zadavatele mezi podklady k zakázce.
Studie podrobně definuje standard pro podobu tramvajové trati, mimo jiné z hlediska konstrukčního, kde je důležitým prvkem vegetační kryt v maximální možné ploše. „Toto řešení je v souladu s charakterem třídy Budovatelů jakožto modernisticky plánovaného bulváru s velkou šířkou mezi uličními čarami, dostatkem městské vegetace (stromořadí, trávníky) a tramvajovou tratí jakožto vizuální osou tohoto lineárního veřejného prostranství,“ popsal změny Brejška.