V Brně se otevírá další část okruhu. Čtyřpruh údolím Svratky bude od pondělí kompletní
Nová silnice by měla přinést konec kolon v Pisárkách a Žabovřeskách.
Necelé čtyři roky po otevření první etapy zpřístupní v pondělí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) řidičům kompletně druhou část Žabovřeské. Jde o jednu z nejsložitějších staveb Velkého městského okruhu (VMO) v Brně. Propojuje Pisárky se Žabovřeskami údolím Svratky.
K částečnému otevření došlo už loni, kdy začal i provoz v tramvajovém tunelu. Auta od loňska jezdí v jednom jízdním pásu, v každém směru v jednom pruhu. Od pondělí bude možné jezdit v každém směru dvěma jízdními pruhy, otevře se jízdní pás blíže řece. Díky zprovoznění by měly skončit kolony z obou směrů.
Stavba nového úseku začala v prosinci 2020, zahájení oddálilo napadání stavebního povolením spolkem Voda z Tetčic a také zrušení první soutěže na zhotovitele na základě návrhu firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt z Rožňavy. Kromě silnice a tramvajového tunelu je součástí stavby i výrazná proměna celého okolí, například nové relaxační zóny nebo napojení na Wilsonův les.
Zakázku za 2,475 miliardy korun získalo sdružení firem Eurovia CS, Hochtief a Subterra. Detailně popisuje stavbu leták ŘSD ke stavbě.
Otevření Žabovřeské předcházelo nedávné zprovoznění modernizované Bauerovy ulice. V prosinci má ještě na okruhu dojít ke kompletnímu dokončení nové stavby silnice přes Tomkovo náměstí.