Problémová oprava serpentin u Bečova skončila, silnice Plzeň – Karlovy Vary je po půl roce průjezdná
Původně měla být akce za 113 milionů korun hotová na konci července.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes s více než tříměsíčním zpožděním otevřelo zhruba 800 metrů dlouhý úsek silnice I/20 u Bečova nad Teplou. Původně měla být stavba zahájená v dubnu hotová na konci července.
O otevření serpentin na silnici, která spojuje Karlovy Vary a Plzeň, informovalo ŘSD na svých stránkách. Hlavním cílem akce za 113 milionů korun byla úprava nebezpečných zatáček. „V rámci stavebních prací na 800 m dlouhém úseku došlo ke zvětšení poloměru zatáček problematického úseku s největší dopravní nehodovostí,“ popsalo ŘSD opravu na svých stránkách.
Úprava silnice měla být hotová podle smlouvy do konce července. „Důvodem pozdějšího dokončení byly okolnosti, se kterými původní geotechnický průzkum nepočítal, jelikož ho nebylo možno provést v podrobném rozsahu z důvodu nepřístupnosti techniky do stávajícího lesního pozemku,“ uvedlo ŘSD.
Zakázku získalo sdružení firem Eurovia CZ a Berger Bohemia. „Při realizaci prací na narovnání serpentin u Bečova nad Teplou jsme zjistili zcela odlišné geologické podmínky, než bylo v zadání. Ty si vyžádaly použití jiné technologie, a to mělo bohužel vliv na délku prací,“ sdělila ČTK mluvčí Eurovia Iveta Štočková.
Podle ředitele karlovarské správy ŘSD Lukáše Hnízdila se zkoumá, do jaké míry měly jiné geologické podmínky vliv na prodloužení stavby. Poté bude jasné, jaký podíl na zpoždění stavby měl sám dodavatel. Až podle toho bude možné stanovit sankci za nedodržení termínu. Objížďka se dotkla všech řidičů, kteří stále musejí jezdit na Plzeň po výrazně delší trase.