V Rakousku začíná velká výluka. Vlaky až do července neprojedou Taurským tunelem

Oprava Taurského tunelu. Foto: ÖBBOprava Taurského tunelu. Foto: ÖBB

Osm měsíců budou mezi Bischofshofenem a Spittalem cestující vozit náhradní autobusy.

V neděli letos naposledy projedou vlaky jedním z klíčových tunelů pod Alpami. Rakouský železniční správce ÖBB-Infrastruktur zahájí v pondělí rozsáhlou výluku Taurského tunelu na trase mezi Salcburkem a Villachem. Důvodem je rozsáhlá oprava tunelu. Vlaky se mají vrátit na vytíženou trasu 13. července příštího roku.

8 371 metrů dlouhý Taurský tunel byl postaven v roce 1909, poslední opravou prošel v roce 2004. Nyní ho čeká rozsáhlejší modernizace než v minulosti. ÖBB-Infrastruktur spojí výluku s opravami i přilehlých kolejových úseků.

Během opravy bude zavedena náhradní autobusová doprava, detailně výluku popisuje ÖBB na svých stránkách. Autobusy pojedou mezi Bischofschofenem a Spittal an der Drau. Ze severní strany bude zachován provoz až do března do oblasti Bad Gastein vlakem, teprve poté začnou výluky i v této části trati.

Další opravy tunelu jsou naplánovány na rok 2027. Tunel vede pod hřebenem Vysokých Taur mezi obcemi Böckstein a Mallnitz. Měří 8,371 kilometru, vrchol je ve výšce 1 226 m nad mořem.

Taurská dráha je společně s Brennerem aktuálně nejdůležitější rakouskou alpskou spojnicí pro dopravu mezi severem a jihem. Její význam výrazně klesne otevřením Koralmbahn, která propojí Štýrsko a Korutany.

Oprava Taurského tunelu. Foto: ÖBBVýluková opatření při opravě Taurského tunelu. Foto: ÖBBTaurský železniční tunel. Foto: ÖBBTaurský tunel. Foto: ÖBBRailejt na Tauernské dráze. Foto: ÖBBVlak před Tauernským tunelem. Foto: ÖBB
Tagy ÖBB ÖBB-Infrastruktur Taurská dráha Taurský tunel
24 komentářů