Konečně hotovo. Barrandovský most se po letech oprav plně otevře příští sobotu

Dokončování oprav Barrandovského mostu a vedení TSK. Foto: TSKDokončování oprav Barrandovského mostu a vedení TSK. Foto: TSK

Rekonstrukce mostu bude nakonec téměř dvakrát tak dražší, než se předpokládalo.

Přístí sobotu, 24. listopadu, se zcela otevře Barrandovský most. Informoval o tom Český rozhlas, kterému to potvrdil ředitel Technické správy komnunikací Filip Hájek.

Velká rekonstrukce mostu trvala s přestávkami několik let. Původně měla skončit až příští rok, díky použití nové technologie ultrapevného UHPC betonu se podařilo rekonstrukci o jednu stavební sezónu zkrátit.

Podle harmonogramu však měli řidiči jezdit po celém mostě už na konci prázdnin. Termín byl však kvůli komplikacím se stavem mostu posunut. Celá rekonstrukce se navíc oproti vysoutěžené ceně výrazně prodražila.

Oprava mostu bude nakonec téměř dvakrát tak dražší, než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun.

Podle ředitele TSK Filipa Hájka nyní dělnící dokončují poslední práce a pokládají asfaltové vrstvy. Příští týden se bude obnovovat dopravní značení. Několikrát posouvaný termín zprovoznění by tentokrát podle TSK nemělo ovlivnit ani počasí.

I přes náročné technické podmínky poslední etapy rekonstrukce práce úspěšně finišují ke svému závěru, aby most mohl být ještě tento měsíc předán do plného provozu,“ uvedl v pondělí na kontrole mostu Hájek.

Deník Zdopravy.cz jako první informoval o nebezpečném prodražování ceny rekonstrukce mostu již začátkem srpna.

Oprava Barrandovského mostu bude dvakrát dražší, přiznala TSK. Vyjde na 1,14 miliardy

Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, páté fáze, v níž TSK sanuje povrchy, a zaplacení správce stavby, se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.

Důvodem půlmiliardového prodražení je podle Hájka velmi špatný stav původní konstrukce, inflace a použití modernějších technologií.

Na severní straně mostu se totiž objevily technologické komplikace s nepřilnavostí a prasklinami betonu, které vedly k prodloužení prací o několik měsíců.

Tagy Barrandovský most Technická správa komunikací hl. m. Prahy
35 komentářů