DPP vzdává plány na trolejbusy do zoo, důvodem je odpor městské části

Pražský trolejbus Škoda Solaris 24m určený pro obsluhu letiště. Foto: DPPPražský trolejbus Škoda Solaris 24m určený pro obsluhu letiště. Foto: DPP

Dopravní podnik počítal v prázdninové sezoně se zvýšením kapacity pomocí tříčlánkových trolejbusů.

Trolejbusy do pražské zoologické zahrady jezdit nebudou. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) projekt elektrizace linky 112 aktuálně stáhl z procesu posouzení vlivů na okolí (EIA), kam jej poslal v září. Důvodem je odpor městské části Praha-Troja, které se nelíbí zatrolejování trasy.

„Projekt byl ukončen z důvodu nenalezení obecné shody s dotčenou městskou částí na zvoleném řešení prostřednictvím bateriových trolejbusů. Linka 112 tudíž bude i nadále obsluhována naftovými autobusy,“ řekl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Trolejbusová trať se měla budovat dle předložené dokumentace EIA někdy v období 2026 až 2028, stavba by trvala 12 měsíců. Bateriové trolejbusy měly jezdit po stejné trase jako dnešní naftové autobusy. Trasa měří zhruba 3,3 kilometru, pod trolejí by byla zhruba třetina.

Jak vyplývá z posledního jednání trojského zastupitelstva, městská část požadovala předložení více variant projektu a podle starosty Tomáše Bryknara dává přednost elektrobusům. Nejvíce ji přitom trápí kolony vozidel směřujících do zoo.

Dopravní podnik počítal v prázdninové sezoně se zvýšením kapacity pomocí tříčlánkových 24 metrů dlouhých trolejbusů, od září do června by pak jezdily běžné dvoučlánkové o délce 18 metrů.

Do Zoo megatrolejbusem. Další dvě pražské autobusové linky si jdou pro povolení k elektrifikaci

Tagy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze elektrifikace linky 112 elektrizace autobusových linek v Praze Trolejbusy v Praze ZOO Praha
265 komentářů