ŘSD vybralo firmy na stavbu dálničního obchvatu Slaného. Práce začnou letos
Všechny tři navazující středočeské úseky D7 by se měly motoristům otevřít v letech 2026 a 2027.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo firmy, které udělají z obchvatu Slaného dálnici D7. Zakázku získalo sdružení firem Swietelsky stavební a Herkul, které nabídlo z pěti uchazečů nejnižší cenu. Dálnici je ochotno postavit za 1,536 miliardy korun bez DPH, cena předpokládaná při vypisování tendru byla 2,27 miliardy korun.
Stavba s oficiálním názvem Knovíz – MÚK Slaný západ o délce 6,5 kilometru má pravomocné stavební povolení. Jde o jeden ze tří posledních chybějících úseků dálnice D7 ve středních Čechách. „Zahájení realizace stavby plánujeme ještě do konce tohoto roku,“ uvedl na síti X šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo by mělo být v roce 2027.
Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města. Ten bude tvořit pravou polovinu dálnice, levou polovinu nechá ŘSD nově postavit. Mimo jiné to bude znamenat stavbu několika dálničních mostů a demolici některých budov. Zmizí například zahradní domek, který se nachází v místě budoucího mostního pilíře, nebo hala stavebnin. Nejprve bude zprovozněn nový jízdní pás, následně projde rekonstrukcí původní silnice (pravý pás).
K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři navazující úseky. Vedle úseku kolem Slaného jde o části MÚK Slaný západ – Kutrovice, jinak též obchvat Lotouše (3,4 km), který se začal stavět koncem října, a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km). U tendru na úsek Kutrovice – Panenský Týnec ŘSD zatím pouze vyhlásilo nejvýhodnější nabídku.
Téměř 17 kilometrů dálnice (všechny tři navazující středočeské úseky) by se pak mělo motoristům otevřít v letech 2026 a 2027.