Čtyři vagóny přes hranice a ceny od 742 Kč. České dráhy začaly prodávat jízdenky na přímý vlak k Baltu

Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na většině polského území má být řazen jídelní vůz.

České dráhy a polský státní dopravce PKP Intercity zahájily prodeje jízdenek na nové spojení Prahy s Polskem. Nejlevnější jízdenky Baltic Expres vyjdou z Prahy až do Gdyně na břehu Baltského moře vyjdou na 742 Kč.

Vyplývá to z nabídky v e-shopu obou dopravců, kam postupně nahrávají všechny termíny. Z rezervačních systému je už patrné, že v úseku z Prahy do Vratislavi nepůjde o kapacitně příliš rozsáhlé vlaky. Každý spoj má mít podle plánku pro výběr místa ve vlaku čtyři vozy, z toho tři druhé třídy (dva velkoprostorové a jeden oddílový) a jeden oddílový vůz první třídy.

Zatímco vozy druhé třídy mají být Českých drah, první třídu zajistí polský dopravce. Občerstvení formou minibaru bude v nabídce na českém území,  mezi Gdyní a Vratislaví má být podle polského rezervačního systému připojen jídelní vůz. Pro cesty do Polska je povinná místenka. Z Kolína až do Lichkova budou ve vlaku platit jízdní doklady IREDO. Známy jsou již ceny i do dalších měst v Polsku. Z Prahy do Vratislavi vyjde nejlevnější jízdenka na 384 Kč, do Poznaně za 524 Kč.

Čtyřikrát denně každým směrem

Mezi Prahou a Vratislaví provoz zajistí lokomotivy Siemens Vectron Českých drah, dál po Polsku nové polské lokomotivy Griffin. Podle serveru Rynek Kolejowy dojde ve Vratislavi k připojení jídelního vozu, 5 modernizovaných vozů druhé třídy a další vůz první třídy.  Celkem budou v úseku Gdyně – Wrocław mít vlaky 11 vozů.

Nové spojení bude v nabídce čtyřikrát denně od 15. prosince. Nad jeho startem ještě před pár týdny kvůli povodním visel otazník, protože v Polsku poškodila velká voda část trati. Polský správce infrastruktury ale opravu stihne. Spojení z českých hranic do Vratislavi bude nejrychlejší v historii. Zatímco dosud zvládal nejrychlejší vlak jízdu za 132 minut, v novém grafikonu se počítá s jízdní dobou 92 minut. I díky tomu bude přímé vlakové spojení z Prahy do Vratislavi poprvé pod čtyřmi hodinami. Cestu zvládne vlak za 3 hodiny a 56 minut.

Jízdu z Prahy do Gdyně na pobřeží Baltu zvládnou vlaky za 9 hodin a 3 minut. Z Prahy mají vlaky odjíždět v 6:51, 10:51, 14:51 a 18:51. Ve Gdyni vlak bude v 15:54, 19:54, 23:54 a 5:20. Ze Gdyně budou vlaky do Česka odjíždět ve 23:23, 4:03, 8:03 a 12:03. Do Prahy přijedou vlaky z Polska v 9:06, 13:12, 17:12 a 21:10.

Tagy Baltic Express České dráhy pkp intercity železniční spojení k polskému Baltu
124 komentářů