Švýcarsko přispěje Německu na modernizaci železniční tratě, získá tím rychlejší spojení mezi svými městy

Modernizovaná část trati Hochrheinbahn. Foto: www.die-hochrheinbahn.com/Modernizovaná část trati Hochrheinbahn. Foto: www.die-hochrheinbahn.com/

Modernizace umožní zavedení nového přímého spojení.

Švýcarská vláda přispěje částkou 50 milionů franků (zhruba 1,35 miliardy korun) německému správci infrastruktury DB InfraGo na modernizaci železniční tratě na německém území podél Rýna. Investice umožní zavedení nového přímého spojení mezi Basilejí a St. Gallenem přes německé území.

Podepsaná dohoda navazuje na již dříve oznámený záměr zavést Hochrhein-Bodensee-Express (HBE) na trase podél Rýna a Bodamského jezera, z velké části po německém území. Dopravce SBB Deutschland na novou linku nasadí nové jednotky Stadler FLIRT Evo.

Podpis smlouvy oznámilo švýcarské ministerstvo dopravy (BAV). Elektrifikace a rozšíření asi 75 kilometrů dlouhé tratě mezi Basilejí a německým Erzingenem vyjde 430 milionů franků. Na německé straně ji financuje spolková vláda, spolková země Bádensko-Württembersko a okresy Lörrach a Waldshut.

Mapa úseku Basiel - Erzingen, který projde modernizací. Foto: DB InfraGo

Nová linka má umožnit zcela nová přímá spojení mezi některými městy. Například ze St. Gallenu do Basileje je nyní možné cestovat jen s přestupem. Nová linka bude začínat v Basileji ve stanici Basel Badischer Bahnhof, která je ve správě Deutsche Bahn. Povede přes Waldshut, Schaffhausen, Singen a Kostnici (Konstanz) do St. Gallenu a Herisau.

SBB upozornily, že díky nové lince stoupne atraktivita železniční dopravy, jako příklad uvádí jízdu autem z Basileje do Romanshornu. Vlakem bude o dvacet minut kratší.

Vlaky na nové lince budou jezdit v dvouhodinovém intervalu, ve špičce po hodině. Doplní nabídku vlaků IRE Basilej – Singen (-Friedrichshafen). Na německých úsecích budou platit i švýcarské jízdní doklady. Oficiálním dopravcem bude SBB Deutschland, který již získal na jihu Německa některé výkony v pohraničí.

Kapacita nových jednotek FLIRT Evo bude 146 míst k sezení nebo 292 míst k sezení ve dvojité trakci. Na financování linky se mají podílet kantony Basel-Stadt, Schaffhausen, Thurgau, St. Gallen a Appenzell Ausserrhoden, okresy Lörrach, Waldshut a Konstanz a také švýcarský federální úřad pro dopravu a Bádensko-Württembersko.

Stavba je popsána kompletně zde.

Tagy BAV DB InfraGO Hochrhein-Bodensee-Express Hochrheinbahn Švýcarsko
87 komentářů