Soumrak Boeingů s motory vzadu. Qantas vyřadil model 717 po více než dvaceti letech služby

Poslední let Boeingu 717 v barvách Qantas. Foto: QantasPoslední let Boeingu 717 v barvách Qantas. Foto: Qantas

V USA zůstává v provozu přes 100 letadel tohoto typu.

Letecké společnost Qantas je dalším dopravcem, který vyřadil z běžného provozu Boeingy 717. Letadla, která se začala vyrábět v 90. letech minulého století, vyřadila australská společnost po více než dvaceti letech provozu.

Po sobotním letu QF1511 ze Sydeny do Canberry zůstaly na světě už jen dva dopravci, kteří ještě tento letoun využívají v běžném provozu. 88 letadel létá pro Delta Air Lines, 19 pro Hawaiian Airlines.

Qantas na poslední let nasadil letoun registrace VH-YQS. Dopravce Boeingy 717 používal od roku 2001, kdy převzal Impulse Airways. Nasazoval je hlavně na vnitrostátní lety pod značkou QantasLink na menší letiště. Ve flotile je nahradí nové Airbusy A220. Několik let stejný typ letadla létal také u Jetstar, které patří rovněž pod Qantas.

Boeing 717 byl původně letounem McDonell Douglas MD-95, po fúzi s Boeingem došlo ke změně označení. Celkem se vyrobilo 156 kusů, výroba skončila v roce 2006.

 

Poslední let Boeingu 717 v barvách Qantas. Foto: QantasPoslední let Boeingu 717 v barvách Qantas. Foto: QantasPoslední let Boeingu 717 v barvách Qantas. Foto: Qantas
Tagy Boeing 717 Qantas QantasLink
16 komentářů