Začalo první stavební řízení k třípruhu z Písku na jih

Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Silnice výrazně nabude na významu po otevření navazující dálnice D4 od Písku k Příbrami letos v prosinci. 

Modernizace silnice I/20 od Písku na jih se v přípravě dostala do další fáze. Stavební úřad Jihočeského kraje zahájil pro první ze čtyř úseků stavební řízení, konkrétně jde o necelých sedm kilometrů mezi Protivínem a Vodňany.

Jde o úsek, který je v přípravě nejdále, územní rozhodnutí v právní moci má od března 2022. O stavební povolení požádalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos v dubnu. Stavět by se mělo v letech 2027 až 2029, předpokládané náklady činí 700 milionů korun.

Cílem ŘSD je přestavět vytíženou silnic na střídavý třípruh od Písku až k Pištínu, odkud dále k Českým Budějovicím se už od letošního srpna staví. V úseku Protivín – Vodňany ale vznikne také zhruba půlkilometrový čtyřpruh, a to v oblasti vrchu Radování.

Úsek Protivín – Vodňany je jedním ze čtyř, na které je celá třicetikilometrová stavba je rozdělena. ŘSD má aktuálně tři územní rozhodnutí: Písek – Protivín (10 km), Protivín –⁠ Vodňany (6,7 km) a Nová Hospoda –⁠ Pištín. Chybí tak už pouze umístit stavbu Vodňany –⁠ Nová Hospoda (8,5 km). Pro tu silničáři počítají s takzvaným společným rozhodnutím (očekává se v roce 2026), tedy spojením územního a stavebního řízení. Stavět se má postupně od roku 2027, projekt se má završit dokončením úseku Písek – Protivín v roce 2032.

Stávající silnice podle silničářů dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí a je na ní množství nepřehledných horizontů. Řada úseků je označena křiklavou cedulí se smrtkou, která má řidiče varovat. Silnice přitom výrazně nabude na významu po otevření navazující dálnice D4 od Písku k Příbrami letos v prosinci.

Tagy I/20 I/20 Písek - Pištín ŘSD
24 komentářů