DB posílí nejrychlejší vlaky s minimem zastávek, přidá další přímé spoje ICE
Přímé vlaky nově propojí Mnichov a Amsterdam, k navýšení spojů dojde mezi Berlínem a Krakovem.
Deutsche Bahn (DB) se změnou jízdního řádu navýší počet spojů označených jako ICE Sprinter. Jde o rychlovlaky ICE s výrazně redukovaným počtem zastávek po trase oproti běžným spojům ICE.
Dopravce nárůst představil v souhrnné tiskové zprávě k novému jízdnímu řádu, který začne platit v prosinci. Nárůst počtů vlaků Sprinter vysvětluje člen představenstva pro dálkovou osobní dopravu Michael Peterson hlavně poptávkou.
K hlavnímu navýšení dojde na trase Berlín – Frankfurt nad Mohanem, na které Sprintery zastavují jen v Halle a Erfurtu. Dosud zde dopravce vypravuje sedm párů vlaků denně, nově jich bude 11.
Ve vnitrostátní dopravě DB zavede nové přímé spoje ICE bez nutnosti přestupu. Novinkou od prosince bude vlak Berlín – Saarbrücken, na jaře vznikne nová přímá linka Stuttgart – Rostock. Druhé denní přímé spojení ICE bude přidáno mezi Brémami a Berlínem a mezi Basilejí a Stuttgartem.
Nově začne jezdit ICE přes noc na nové trase: z Berlína až do švýcarského Churu přes Hannover a Frankfurt, nasadí na ni soupravu XXL- ICE4 s 920 sedadly. Hlavní novinkou je pak již dříve oznámené nové spojení Berlína a Paříže.
Spory o ideální trasu skončily. Berlín a Paříž spojí od prosince rychlovlak
V mezinárodních spojích je novinkou propojení Mnichova a Amsterdamu přímým vlakem, po dohodě se švýcarskými dráhami přidá dopravce další dva páry spojů na trasu Mnichov – Curych. Přibudou také dva nové přímé vlaky denně z Berlína do Krakova. Deutsche Bahn se v materiálech chlubí také nasazením nových souprav ComfortJet Českých drah na vlacích z Prahy do Berlína a Hamburku.
Cestující čekají i příští rok omezení kvůli velkým výlukám. Zatímco práce na Riedbahn skončí se změnou jízdního řádu, příští rok proběhne další etapa výluk mezi Berlínem a Hamburkem a mezi Emmerichem a Oberhausen.