Podepsáno. České dráhy uhájily provoz na Bruntálsku, nikdo jiný se nepřihlásil

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kontrakt je čtyřletý s opcí na další dva roky.

České dráhy získaly jistotu provozu na další roky na vybraných tratích Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Podepsaly čtyřletou smlouvu na provozní soubor Bruntálsko, který řeší osobní vlaky do/z Krnova, Bruntálu, Rýmařova, Moravského Berouna, Jindřichova a Jeseníku.

O podpisu smlouvy informoval Moravskoslezský kraj v tiskové zprávě. Pro cestující se prakticky nic nezmění, i nadále budou na tratích jezdit motorové vozy 843 a Regionovy. Kontrakt se týká i linky R27 Ostrava – Krnov – Olomouc.

Kontrakt je čtyřletý s opcí prodloužení na dva roky. Ročně kraj zaplatí 218 milionů korun za zhruba čtyři miliony vlakokilometrů.

Podle protokolu z otevírání obálek byly České dráhy jediným dopravcem, nabídly provoz za vážený průměr 223,38 Kč za kilometr. Jiní dopravci uvedli, že se nepřihlásili i kvůli krátké době zakázky, na kterou se nevyplatí pořizovat vozidla.

Kraj záměrně zvolil kratší dobu kontraktu, aby zde mohl později nasadit bezemisní vlaky. „Podpisem této smlouvy Moravskoslezský kraj v podstatě zahájil přípravnou práci na zajištění provozu v alternativní trakci v této oblasti. Věřím, že přechodné období bude dostatečné na to, aby se obyvatelé Bruntálska nejpozději v roce 2031 svezli nízkoemisními vozidly, ať už na vodík nebo baterie,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka.

České dráhy míří k další zakázce pro Moravskoslezský kraj, v soutěži na soubor Bruntálsko jsou jediné

Tagy České dráhy Moravskoslezský kraj provozní soubor Bruntálsko R27
88 komentářů