Podepsáno. České dráhy uhájily provoz na Bruntálsku, nikdo jiný se nepřihlásil
Kontrakt je čtyřletý s opcí na další dva roky.
České dráhy získaly jistotu provozu na další roky na vybraných tratích Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Podepsaly čtyřletou smlouvu na provozní soubor Bruntálsko, který řeší osobní vlaky do/z Krnova, Bruntálu, Rýmařova, Moravského Berouna, Jindřichova a Jeseníku.
O podpisu smlouvy informoval Moravskoslezský kraj v tiskové zprávě. Pro cestující se prakticky nic nezmění, i nadále budou na tratích jezdit motorové vozy 843 a Regionovy. Kontrakt se týká i linky R27 Ostrava – Krnov – Olomouc.
Kontrakt je čtyřletý s opcí prodloužení na dva roky. Ročně kraj zaplatí 218 milionů korun za zhruba čtyři miliony vlakokilometrů.
Podle protokolu z otevírání obálek byly České dráhy jediným dopravcem, nabídly provoz za vážený průměr 223,38 Kč za kilometr. Jiní dopravci uvedli, že se nepřihlásili i kvůli krátké době zakázky, na kterou se nevyplatí pořizovat vozidla.
Kraj záměrně zvolil kratší dobu kontraktu, aby zde mohl později nasadit bezemisní vlaky. „Podpisem této smlouvy Moravskoslezský kraj v podstatě zahájil přípravnou práci na zajištění provozu v alternativní trakci v této oblasti. Věřím, že přechodné období bude dostatečné na to, aby se obyvatelé Bruntálska nejpozději v roce 2031 svezli nízkoemisními vozidly, ať už na vodík nebo baterie,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka.