Leo Express snížil ztrátu, tržby i přes výpadek Flirtu stouply. Dluhy stouply, peněz ubylo
Společnost Leo Express (nyní Leo Express Global) v roce 2017 výrazně snížila svoji ztrátu a provozně se dostala poprvé ve
Společnost Leo Express (nyní Leo Express Global) v roce 2017 výrazně snížila svoji ztrátu a provozně se dostala poprvé ve své historii do zisku. Dlouhodobě ztrátová společnost současně zvýšila míru svého zadlužení a současně ji výrazně ubylo peněz na účtech. První rok byznysu v Německu ji přinesl ztrátu 38 miliónů korun.
Vyplývá to z výroční zprávy za rok 2017, kterou firma zaslala na konci loňského roku na soud a ten ji v týdnu zveřejnil. Firma dříve o svých výsledcích informovala častěji kvůli dluhopisům, ty ale už splatila a musí informovat o hospodaření jako každá jiná společnost jednou za rok.
Podle výroční zprávy tržby dosáhly 326 milionů korun, meziročně stouply z 279 milionů korun. Nárůst táhly hlavně prodeje jízdenek v zahraničí. K růstu došlo i přes to, že firma přišla v červnu 2017 o jednu z pěti jednotek Stadler Flirt při nehodě v Přerově. Výroční zpráva současně ukazuje, že firma po nehodě inkasovala od pojišťovny 78 milionů korun.
Ztráta firmy dosáhla 28,3 milionů korun, o rok dříve byla výrazně vyšší: 75,34 milionů korun. Provozní hospodářský výsledek dosáhl 25,3 milionů korun, což je výrazné zlepšení oproti ztrátě 41,6 milionů korun v roce 2016. Hospodářský výsledek přitom doznal výrazného zlepšení v druhé polovině roku: v období od ledna do června podle publikované pololetní zprávy firma prodělala 65 milionů korun.
Výsledky jsou částečně zkreslené operací ze závěru roku, kdy došlo k rozdělení firmy a provoz vlaků převedl do dceřiné společnosti Leo Express, která převzala provoz v Česku a na Slovensku. Tato transakce přinesla mimořádný výnos téměř půl miliardy korun v účetních operacích.
O reálném stavu firmy více hovoří jiné ukazatele. Například na konci roku 2017 měla firma na účtech jen 2,2 miliony korun. Zadluženost dál stoupla: dlouhodobé závazky z 547 milionů korun na 645 milionů korun.
V roce 2017 firma pronikla i na německé koleje, když převzala provoz po zkrachovalém Locomore. První čtyři měsíce provozu přinesly firmě ztrát 38 milionů korun.