Nezvyklá spolupráce drážních rivalů. Lidé musí železnici důvěřovat, vysvětlují ÖBB a WESTbahn

První jízda Westbahn mezi Vídní a Mnichovem. Foto: WestbahnPrvní jízda Westbahn mezi Vídní a Mnichovem. Foto: Westbahn

Provoz na hlavním rakouském koridoru z Vídně na západ se od čtvrtka vrátí téměř k normálu.

Povodně, které v září poškodily hlavní železniční koridor z Vídně směrem do Lince, přinesly kromě velkých škod i nečekané překvapení pro cestující. Kvůli kritické situaci v provozu umí spolu dva jinak velcí rivalové spolupracovat na zajištění lepších služeb.

Jde o státního dopravce ÖBB a soukromého dopravce WESTbahn, který v roce 2011 vstoupil na nejvytíženější trať v Rakousku jako nový konkurent. Od výrazného omezení provozu kvůli povodním si dopravci uznávají vzájemně jízdenky, aby cestujícím zjednodušili odbavení a řešení mimořádností.

Naším cílem je, aby cestující důvěřovali železnici. Proto v této mimořádné situaci táhneme za jeden provaz ve prospěch našich zákazníků,“ řekl Thomas Posch, šéf WESTbahn na společné tiskové konferenci s ÖBB. „Zejména v době krize je důležité spolupracovat. Jsme rádi, že se nám s WESTbahn podařilo spojit síly a zajistili jsme cestujícím větší stabilitu při jejich plánování,“ řekla Sabine Stock, generální ředitelka ÖBB-Personenverkehr AG.

Vzájemné uznávání jízdenek skončí ve středu 9. října. Důvodem je nový jízdní řád, který na trase začne platit od čtvrtka 10. října. Díky zprovoznění původní trati, která není tolik poškozená, se velká část vlaků opět na trasu vrátí. „Otevření druhé koleje na původní trati zajistí pro cestující větší jistotu v plánování jejich cest,“ uvedli dopravci ve společném prohlášení.

ÖBB od 10. října vrátí mezi Vídeň a Linec opět půlhodinový interval vlaků. Jízdní řád se vrátí k 90 % původního rozsahu provozu před velkou vodou. Cestující čeká delší jízdní doba: využití staré trasy znamená prodloužení o 23 minut. WESTBahn se rovněž vrátí ke spojení každou půl hodinu. I nadále bude výrazně omezena regionální doprava v postiženém úseku.

Velká voda poškodila výrazně novou část koridoru u St. Pölten. Opravy zaberou podle prvních odhadů několik měsíců.

Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor

Tagy ÖBB povodně Rakousko Westbahn Weststrecke
2 komentáře