Alstom zavře továrnu v Sasku blízko českých hranic, mluví se o nákupu závodu zbrojovkou

Výroba kolejových vozidel v Görlitz. Foto: BombardierVýroba kolejových vozidel v Görlitz. Foto: Bombardier

Výroba kolejových vozidel v Görlitz skončí v roce 2026.

Francouzský výrobce kolejových vozidel Alstom zredukuje své výrobní kapacity v Německu. Nejvíce bude novými plány zasažena vagónka v saském městě Görlitz v blízkosti hranic s Českem, kde má po 175 letech zcela skončit železniční produkce.

O restrukturalizaci německých závodu informovala agentura DPA. Redukce pracovních míst a výroby se bude týkat také závodů v Mannheimu a Hennigsdorfu.

V případě Görlitz firma uvedla, že výroba poběží do března 2026. Do té doby v závodě poběží produkce dvoupodlažních vagónů pro Izrael. Pak už nemá firma pro závod vytížení.

Německá televize MDR uvedla, že podle jejich zdrojů má o závod zájem zbrojovka KNDS, která by chtěla v Görlitz vyrábět bojová vozidla  pěchoty Boxer. Aktuálně v závodě pracuje kolem 700 lidí.

Předseda generální podnikové rady odborů René Straube označil rozhodnutí společnosti Alstom za „velmi hořké“ a „neuvěřitelně tragické“.

Alstom podle nových plánů počítá i s koncem výroby v Hennisdorfu nedaleko Berlina, do závodu chce soustředit veškerou údržbu a servis, což má udržet zaměstnanost. Závod v Mannheimu se má soustředit na digitalizaci, samotná továrna bude prodána. Vývojové práce a projektové řízení pro technologii alternativních pohonů by se měly přesunout do Francie. K menší, ale ne zásadní redukci, má dojít v Kasselu. Alstom závod v Görlitz získal při akvizici Bombardieru. Továrna se specializovala na výrobu dvoupodlažních vozů, zejména za socialismu pak na výrobu lehátkových a lůžkových vozů.

Alstom plánuje výrobu přesunout do levnějších zemí na východ Evropy.

Tagy alstom Görlitz
37 komentářů