SŽ zrušila soutěž na pronájem Dejvické nádražky. Jediný zájemce nedodal podklady

Dejvická nádražka. Foto: Nádražka.czDejvická nádražka. Foto: Nádražka.cz

Štamgasti oslavovali zachování hospody na dalších pět let předčasně. Soutěž se bude opakovat.

Správa železnic (SŽ) zrušila výběrové řízení na nájemce prostor restaurace na nádraží Praha-Dejvice. Soutěžní komise měla vybrat provozovatele objektu se smlouvou na příštích pět let, a vyřešit tak současné právní vakuum.

Ohledně pronájmu v určitých kruzích kultovní hospody se totiž vede dlouholetý spor mezi provozovatelem restaurace Dejvické nádraží Martinem Ullmannem a SŽ. Podnik měl namále už několikrát, ohledně nájmu se vedlo několik soudních sporů. V současnosti podle SŽ nemá platnou nájemní smlouvu.

Soutěž jsme museli zrušit. Od uchazeče nedošlo k doplnění požadovaných podkladů v prvním soutěžním kole,“ uvedla pro Zdopravy.cz mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Počet přihlášených zájemců nechce SŽ komentovat, z vyjádření mluvčí však vyplývá, že byl pouze jeden.

Podle informací Zdopravy.cz se jednalo právě o současného provozovatele Martina Ullmanna.

Štamgasti ze satirického kultu televizního hlasatele Miloše Frýby již na sociálních sítích v uplynulých dnech oslavovali zachování hospody na dalších pět let, jejich radost však byla předčasná.

Správa železnic soutěž vypíše v následujícím období znovu,“ ujistila Eberl Friebová.

Spor o prodlužování smlouvy

Ullmann se do výběrového řízení přihlásil, přestože ho letos v červnu nazval „netransparentní fraškou”.

Argumentoval tím, že například v případě restaurace Potrefená husa v Hybernské ulici přímo v budově ředitelství SŽ došlo k prodloužení nájemní smlouvy na dalších pět let bez soutěže, což podle něj standardně umožňuje koncepce SŽ.

Dejvická nádražka v ohrožení. SŽ hledá nájemce, provozovatel kultovní putyky mluví o frašce

Mluvčí SŽ Dušan Gavenda tehdy připomněl, že v případě Ullmanna nelze mluvit o nájemci v právním slova smyslu. „Nájemní vztah mezi Správou železnic a panem Ullmannem skončil ke dni 30. 6. 2022, kdy vypršela nájemní smlouva na dobu určitou s tímto explicitně stanoveným datem. Popisovat pana Ullmanna jako stávajícího nájemce prostor je tedy chybné,“ uvedl Gavenda.

Prostory tak podle něj užívá již téměř dva roky neoprávněně a opakovaně je odmítá i přes závěry soudů vyklidit.

Stanice Praha-Dejvice v dnešní podobě zmizí, v budoucnu bude pod zemí. Pramen: Správa železnicDejvická nádražka. Foto: Nádražka.czOsobní vlak mezi Prahou a Kladnem ve stanici Praha - Dejvice. Foto: České dráhy

Provozovatel však ujišťuje, že bude se SŽ bojovat dál, a to všemi právními prostředky. Ullmann se v minulosti v několika sporech domáhal, aby soud konstatoval, že nájemní vztah trvá i po uvedeném datu ukončení nájemní smlouvy nebo aby soud svým výrokem nájemní vztah prodloužil.

Všechny tři iniciované soudní spory pan Ullmann prohrál, z toho dva pravomocně – neuspěl s dovoláním u Nejvyššího soudu ČR ani s ústavní stížností před Ústavním soudem. Zatím nepravomocně prohrál i poslední spor,“ vypočítává Gavenda.

Až do modernizace

Dnešní budova dejvického nádraží byla postavena roku 1873. Restaurace zabírá jen menší část nádraží s přilehlou zahrádkou. Ve zbytku budovy jsou zrekonstruované prostory SŽ včetně menšího konferenčního sálu. V západním křídle je Masarykův salonek, který využíval první československý prezident při cestách do Lán.

Zchátralou budovu nechaly České dráhy v roce 2008 kompletně opravit v rámci projektu Živá nádraží. O osm let později přešla do majetku Správy železnic.

Mezi Dejvicemi a Veleslavínem se bude vrtat, SŽ vypsala tendr na průzkum hornin

Ullmann chce nádražku pro příznivce udržet alespoň několik dalších let do modernizace trati. Poté se totiž nádraží přesune do podzemí v blízkosti metra Hradčanská a budoucnost budovy bude nejistá. Správa železnic však hodlá i po modernizaci tratě z centra Prahy do Kladna historickou nádražní budovu využívat pro své potřeby.

Tagy nádraží Praha-Dejvice restaurace Správa železnic
65 komentářů