ŘSD uzavřelo smlouvu na další část D7. Obchvat Lotouše se začne stavět v říjnu

D7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSDD7 na obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo smlouvu na stavbu dalšího úseku dálnice D7 od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Jeho nejdůležitější součástí bude obchvat osady Lotouš, která dnes na trase působí jako špunt.

Zakázku na 3,4 kilometru dlouhý úsek získala společnost Silnice Group, která byla v tendru ze šesti uchazečů nejlevnější. Nabídla cenu 532 milionů, což představuje zhruba 64 procent ceny předpokládané (828 milionů).

„Na stavbu o délce 3,4 kilometru je vydáno stavební povolení a dokončena majetkoprávní příprava. Zahájení realizace stavby plánujeme na druhou polovinu října,“ uvedl na síti X šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

D7 Slaný západ - Kutrovice, obchvat Lotouše. Pramen: ŘSD

D7 Slaný západ – Kutrovice, obchvat Lotouše. Pramen: ŘSD

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu Lotouše. Ves bude před hlukem z dálnice chránit 600 metrů dlouhá stěna. Předpoklad zprovoznění nového jízdního pásu je v roce 2025, zcela hotovo má být o rok později.

K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři úseky. Vedle úseku MÚK Slaný západ – Kutrovice jde o části Knovíz – MÚK Slaný západ (6,5 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km). U obou jsou tendry na zhotovitele ve finále. Téměř 17 kilometrů dálnice (všechny tři navazující středočeské úseky) by se měly motoristům otevřít v letech 2026 a 2027.

Tagy D7 Lotouš obchvat
30 komentářů