Největší zakázka Stadleru v železničním cargu. Nové lokomotivy začnou nahrazovat švýcarskou legendu

Nová lokomotiva pro SBB Cargo. Foto: Stadler RailNová lokomotiva pro SBB Cargo. Foto: Stadler Rail

Pro SBB Cargo dodá až 129 hnacích vozidel.

Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail  oznámil zatím největší zakázku ve své historii na dodávku lokomotiv. Pro švýcarského státního nákladního dopravce SBB Cargo dodá až 129 interoperabilních lokomotiv.

Stadler získal kontrakt vítězstvím v soutěži. Při podpisu rámcové smlouvy došlo k závazné objednávce na 36 lokomotiv, na dalších 93 má SBB Cargo opci. Dosud tak velké kontrakty na nové lokomotivy pro evropské dopravce končily vítězstvím Siemensu nebo Alstomu.

Nové lokomotivy budou třísystémové (25 kV AC / 15 kV AC / 3 kV DC), nahradí v provozu stárnoucí legendu švýcarské železnice: elektrické lokomotivy R e420, které se vyráběly přes dvacet let.

Nákladní vlak SBB Cargo s lokomotivou Re 420. Foto: SBBLokomotiva Re 420 v čele nákladního vlaku SBB Cargo. Foto: SBB

Podle výrobce jsou nová hnací vozidla s podvozkovým uspořádáním Bo’Bo’ nástupcem lokomotiv Eurolight, Eurodual a Euro9000.

Elektrické lokomotivy bude možné doplnit i o dva dieselové motory výkonu 500 kW nebo bateriemi o výkonu až 2 MW. To má umožnit provoz i mimo elektrifikované tratě. Výkon nových lokomotiv bude 7 MW. Lokomotivy čeká nejprve schválení pro provoz ve Švýcarsku, Německu a Rakousku. Nová hnací vozidla bude Stadler vyrábět ve svém španělském závodě ve Valencii.

Tagy SBB Cargo Stadler Rail
49 komentářů