Nové jednodenní dálniční známky táhnou prodeje, stát na nich ale zatím prodělává
Je zřejmé, že jsme nabídli produkt, který uspokojuje potřeby českých i zahraničních řidičů.
Nové jednodenní dálniční známky, které mohou motoristé využívat od letošního března, táhnou prodeje k novému rekordu. Alespoň pokud jde o počet prodaných kusů. Finančně se ale státu jejich zavedení zatím nevyplácí. Čísla dnes zveřejnil státní podnik CENDIS, který prodej známek zajišťuje.
„Srpen přinesl rekordní prodej jednodenních dálničních známek, zakoupilo si je téměř čtvrt milionu řidičů. Je zřejmé, že jsme nabídli produkt, který uspokojuje potřeby českých i zahraničních řidičů,“ řekl šéf CENDISu Jan Paroubek.
Od dubna do konce srpna prodal CENDIS celkem 3,812 milionu elektronických dálničních kuponů, loni to bylo za stejné období 3,763 milionu. Výnosy ale klesly z loňských 2,463 miliardy korun na letošních 2,318 miliardy.
Z tabulek CENDISu vyplývá, že jednodenní dálniční známky kanibalizují ostatní, jejichž prodeje klesly. Finanční ztráta nicméně nemusí být trvalá. V hlavní turistické sezoně v červenci a srpnu výnosy díky velkému zájmu o jednodenní známku meziročně vzrostly.
České dálniční známky jsou dostupné na státním e-shopu edalnice.cz a u oficiálních distributorů. V září se rozšířil seznam prodejních míst: vedle poboček České pošty a čerpacích stanic EuroOil je nově možné zakoupit dálniční známku také na všech 75 čerpacích stanicích Robin Oil.
Známky jsou dostupné v roční (2300 Kč), třicetidenní (430 Kč), desetidenní (270 Kč) a jednodenní (200 Kč). Od příštího roku (a v dalších letech) ceny porostou o inflaci.