Jízdenka na neomezené cestování po Německu zdraží, shodli se ministři
Některé spolkové země navrhovaly větší zdražení.
Celostátní jízdenka Deutschlandticket začala platit loni v květnu. Umožňuje využívat městskou a regionální dopravu po celém Německu, tedy regionální vlaky, autobusy i linky metra. Nepokrývá ale například dálkové vlakové spoje. Celostátní jízdné aktuálně využívá zhruba 13 milionů lidí.
Mezi spolkovými zeměmi se dlouho debatovalo, o kolik cenu jízdenky zvýšit. Například Bavorsko prosazovalo zdražení o 15 eur, nakonec však převážilo zdražení o devět eur. „S touto cenou udržíme jízdenku cenově atraktivní a postavíme její financování na pevnější základy,“ uvedl ministr dopravy Severního Porýní – Vestfálska Oliver Krischer.
Celostátní jízdenka umožnila sjednotit tarify v místní a regionální dopravě, jednotlivým dopravním podnikům však způsobila i ztráty, které jim kompenzují spolkové země i federální vláda. Od května loňského roku, kdy začala platit, jízdenka Deutschlandticket stála veřejné kasy zhruba 1,5 miliardy eur. Spolkové země přitom financují místní hromadnou dopravu i z dalších svých zdrojů. Spolková vláda vnímá celostátní jízdenku jako opatření na podporu hromadné dopravy.