Konec doby dieselové. V Kalifornii začal plně elektrický provoz mezi San Franciscem a San Jose

Nové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: Caltrain

Nasazení nových jednotek zkrátilo jízdní doby a zvýšilo kapacitu.

Kalifornský dopravce Caltrain přešel o víkendu na trati ze San Francisca do San Jose plně na elektrický provoz. Měsíc po zahájení zkušebního provozu došlo k nasazení všech 19 objednaných jednotek Stadler KISS, které umožnily vyřazení 20 souprav s dieselovými lokomotivami z pravidelného provozu. Výsledkem je kromě čistšího ovzduší také rychlejší provoz než dosud a navýšení počtu spojů.

Pořízení nových jednotek znamená pro dopravce zkrácení intervalu na 15 minut ve špičce. Doba jízdy mezi oběma městy se dostala pod jednu hodinu. Dopravce současně upozornil, že v případě mimořádností může být nasazena původní dieselová souprava.

Jízdní doby se zkrátily díky lepší akceleraci elektrických vlaků o zhruba pětinu, kapacita vlaků je vyšší: dosud po trati jezdily šestivozové soupravy, jednotky jsou sedmivozové. Vyrábí se v závodu Stadler Rail v Salt Lake City.

Caltrain je nejstarším dopravcem na západě USA, zavedení elektrických vlaků předcházela elektrifikace trati. Jde o dosud jediný úsek železnice v Kalifornii s elektrickým provozem. Trať měří 82 km. Elektrizace vyšla na zhruba dvě miliardy dolarů. Dopravce očekává, že nové vlaky přilákají více cestujících.

Nové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainNové jednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainJednotky Stadler KISS pro Caltrain. Foto: CaltrainStadler FLIRT H2 na vodík pro Kalifornii. Foto: Stadler Rail
Tagy Caltrain Stadler Kiss Stadler Rail
27 komentářů