Škoda navazuje spojenectví s Hyundai Rotem, zajímá ji i vodík. Dle Španělů přijde útok na Talgo

Vysokorychlostní jednotka EMU-320. Foto: Hyundai RotemVysokorychlostní jednotka EMU-320. Foto: Hyundai Rotem

Firmy již spolupracují na lokomotivách pro Tanzanii. S Hyundai Motor chce Škoda Group vyvíjet vodíkové technologie.

Skupina Škoda Group uzavřela v pátek dvě memoranda o porozumění s korejským výrobcem vlaků Hyundai Rotem a automobilovou společností Hyundai Motor. Firmy mají spolupracovat na několika strategických projektech.

Smlouva mezi Škodou a Hyundai Rotem by měla „rozvíjet partnerství a zkoumat společné obchodní příležitosti s využitím stávajících synergií“.

Toto memorandum o porozumění představuje prozíravý přístup, který připravuje půdu pro potenciální společné projekty a zároveň posiluje místní výrobu a podporuje přenos technologií. Těšíme se na úzkou spolupráci se společností Hyundai Rotem při objevování nových příležitostí, které budou přínosem pro obě naše společnosti, stejně jako pro komunity a trhy, na kterých působíme,“ komentoval podpis memoranda generální ředitel Škoda Group Petr Novotný.

Škoda má nyní sedm závodů v Česku, Finsku a v Turecku. Prostřednictvím dohod s dalšími hráči v tomto odvětví se snaží růst a upevnit svou pozici na trhu. To je podle španělského listu El Economista jeden z důvodů, proč se zaměřila také na španělskou společnost Talgo, které navrhuje fúzi a čeká se na „konečný útok“.

Jednání nyní po odstranění maďarské konkurenční nabídky opět pokračují.

Jsme dokonalý pár. Škoda pokračuje v námluvách, Talgu nabízí svou kapacitu v Česku

Páteční dohoda se společností Hyundai Rotem se zaměřuje na hledání příležitostí na trzích, které jsou pro obě strany zajímavé v rámci globální expanze. Obě společnosti již spolupracují na společné výrobě lokomotiv v Tanzanii. Škoda Group je dodavatelem základních komponentů pro tyto lokomotivy a přispívá technologií, která tvoří jádro jejich pohonných systémů.

Vodíkové články

Kromě této dohody podepsala Škoda druhé memorandum s automobilovou společností Hyundai Motor o spolupráci na „ekosystému mobility založené na vodíku“. Memorandum předpokládá možnost sdílení technologie palivových článků Hyundai Motor se Škodou.

Jsme přesvědčeni, že vodík bude spolu s energeticky efektivními řešeními hrát zásadní roli v transformaci mobility pro udržitelnější budoucnost,“ řekl Novotný.

Memorandum se zaměřuje na studium a zavádění systémů vodíkových palivových článků a energeticky efektivních technologií pro projekty mobility. Obě společnosti považují podle tiskové zprávy vodík za klíčový pilíř při budování udržitelné budoucnosti, počínaje sektorem dopravy.

Chaos s plány na vodíkové vlaky. Studie vytipovala tratě pro jejich nasazení, stát už ale chystá elektrizaci

Tagy hyundai Hyundai Rotem Škoda Group Talgo
5 komentářů