Země FLIRTů. Stadler získal ve Švýcarsku zakázku na další nové jednotky
V provozu v kantonu Curych nahradí jednotky soupravy s dvoupodlažními vozy.
Je to jedna z jistot švýcarské železnice posledních let. Pokud některý z místních dopravců kupuje nové jednopodlažní elektrické jednotky, skončí nakonec u vozidel FLIRT od lokálního výrobce Stadler Rail.
Zatím posledním takovým případem je objednávka na 17 jednotek FLIRT od Sihltal Zürich Uetliberg Bahn (SZU). Jde o jednoho z mála ryze soukromých dopravců v zemi, který provozuje regionální dopravu v kantonu Curych.
O objednávce informoval dopravce v tiskové zprávě. Nahradit s nimi chce dvoupodlažní soupravy složené z klasických vozů a lokomotivy na lince S4 z Curychu do Sihlwaldu (jihovýchodně od Curychu). Nahradí osm stávajících souprav, které jsou po třiceti letech na konci životnosti.
Obrazem: Necelých 20 let FLIRTování. Stadler Rail překonal hranici 2500 prodaných jednotek
„Jednopodlažní jednotky umožňují rychlejší nástup a výstup. To je společně s navýšením počtu spojů základem pro efektivní a přesný provoz při očekávaném nárůstu počtu cestujících,“ uvedl SZU v tiskové zprávě. Pro SZU jde o největší nákup v historii, hodnota zakázky je kolem 160 milionů franků.
Jednotky budou třívozové, každá bude mít 63 metrů. Mají 140 míst k sezení a 265 ke státní. Mohou jezdit zdvojené. Součástí je i opce na dalších deset jednotek.
První jednotky budou dodány v roce 2028, zakázka má být hotová v roce 2029.