Jeden z mravenců po nehodě dojezdil, KŽC nasadí 810
Podle smlouvy může dopravce nasadit vysokopodlažní vůz jen na 5 % výkonů ročně.
Dnešní srážka motorové jednotky 813.2 s jednotkou 471 CityElefant přinesla společnosti KŽC Doprava zásadní komplikaci pro její smlouvu s Prahou. Poškození jednotky je tak velké, že bude buď vyřazena, nebo několik měsíců mimo provoz. Pokud bude Praha trvat na dodržení smlouvy, bude muset dopravce hledat jiné nízkopodlažní vozidlo.
Velké poškození jednotky vyrobené v ŽOS Zvolen je patrné nejen ze záběrů z mimořádné události, ale také z odhadované škody 30 milionů korun, kterou uvedla Drážní inspekce. Jednotka přezdívaná mravenec má hnutý rám řídicího vozu, poškozen je i motorový vůz.
Jednatel KŽC Doprava Bohumil Augusta nechtěl o míře poškození a délce případné opravy jednotky spekulovat, rozsah škod se podle něj teprve zjišťovat. Podobné poškození ale často končí vyřazením jednotky Potvrdil, že od zítřka nasadí jako druhou soupravu na trasu z Čakovic na Masarykovo nádraží místo nízkopodlažní jednotky motorový vůz 810.
Podle smlouvy mezi hlavním městem a dopravce mají na trase jezdit dvě jednotky 813.2. Motorový vůz 810 slouží jako záloha, která může být v provozu pouze 5 % výkonů celého roku.
Zatím není jasné, jak se k neplnění smlouvy postaví především pražský organizátor veřejné dopravy ROPID. „V tuto chvíli ještě nemáme přesnější informace od dopravce o předpokladu znovunasazení vozidla ani o možnostech adekvátní náhrady. Jakmile budeme tyto informace mít, budeme řešit, co dál ve vztahu k platné smlouvě. V tuto chvíli ale bohužel nemohu poskytnout žádné konkrétnější informace,“ uvedl mluvčí Ropid Filip Drápal.
Společnost KŽC Doprava se k provozu linky S34 dostala, podobně jako u jiných kontraktů s veřejnými objednateli, zcela bez soutěže.