V Hradci Králové skončily sdílené koloběžky, nebyl o ně zájem
Podle radnice je větší zájem o sdílená kola.
Hradec Králové se dohodl se společností TO-MI electro na předčasném ukončení dohody o pravidlech provozu sdílených koloběžek. Důvodem je ukončení činnosti firmy v krajském městě.
Konec provozu oznámilo město v tiskové zprávě. Odchod vysvětluje především klesajícím zájmem o tuto službu.
Elektrokoloběžky se do Hradce Králové vrátily po necelých třech letech. V roce 2021 město upravilo vyhlášku o místním poplatku za užívání veřejného prostranství, která stanovila poplatek pro stanoviště sdílených dopravních prostředků na tři koruny za metr čtvereční za den. Předchozí provozovatelé (Lime a Bolt), se kterými se město chystalo podepsat memorandum o spolupráci, nakonec ze svého záměru ustoupili.
Firma začala elektrokoloběžky provozovat v Hradci Králové letos. „Zkusili jsme to, ale bohužel se celá věc nepotkala s našimi původními plány a představami. Chtěli jsme ulehčit dopravě a dát prostor koloběžkám jako jednomu z udržitelnějších způsobů pohybu po městě. S provozovatelem jsme vyjednali přísná pravidla, která měla zaručit, že budou koloběžky provozovány odpovědně a nebudou překážet běžnému provozu. Po několika měsících jsme však došli k závěru, že spolupráce nesplňuje očekávání jak města, tak i uživatelů, kteří tento dopravní prostředek postupně přestávali využívat,“ říká náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek.
Podle náměstka lidí výrazně více využívají sdílená jízdní kola. Těch je po městě nyní 250, společnost nextbike je v jako prvním městě nalakoval do barev města. Důvod většího zájmu o kola je jednoduchá: 15 minut jízdy je zdarma, u koloběžek byl běžný komerční provoz.
Hradec Králové má jako první město sdílená kola ve svém designu